Avatar billede ldn Nybegynder
28. maj 2002 - 19:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

seriøst problem med Win ME på Toshiba Satt.

Da min bærbare Toshiba med forinstalleret Win ME begyndte at låse konstant i opstarten og komme med "blå skærm" fejlmeddelelser uanset hvad jeg gjode har jeg prøvet at geninstallerer Win ME med den Restore CD der fulgte med computeren. Jeg har startet med at formaterer C-drevet og der efter geninstalleret, men men der forekommer stadig fejl så som: "MS00BE har foresaget en ugyldig sidefejl i agent CTL.dll" og "0E:0187:BFF8E64B0E:0187"

Efter "OK" tryk til fejlmeddelelserne ender jeg med et tomt skrivebord...
??????

JEG FATTER INGEN TING
Avatar billede s.b.a Nybegynder
28. maj 2002 - 20:03 #1
WinME er dårligt...

Installer windows 98 eller 2000 istedet :)

Har selv den samme bærbar med Windows2000 installeret.

Suran
Avatar billede ldn Nybegynder
28. maj 2002 - 20:06 #2
ved det godt, men lige nu prøver jeg at hælpe min bror som sidder i Hamborg og er ved at skrive bachelor opgave...
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. maj 2002 - 21:37 #3
På kortsigt kunne du måske rede den ved at sætte den på internettet og gennemføre en windows update af styresystem og MS applikationer, men ME er et rigtigt ustabilt styresystem, som du hurtigst muligt bør skille dig af med, hellere win 95 SE

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2002 - 21:40 #4
ldn>Klik på start - kør - skriv msconfig - klik OK.

Her kan du vælge at gendanne systemet til et tidligere fungerende tidspunkt. Du vælger såmænd bare en dato. f.eks. 2 maj. Dokumenter m.v. bliver ikke slettet under denne procedure. Dog skal software der er installeret efter denne dato geninstalleres.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2002 - 21:42 #5
s.b.a>Dine forslag er ikke særlig konstruktive. Du beder ldn om, at spendere 1000 Kr. pga. et lille problem. Svar hvis du har en løsning ellers nøjes med, at lytte med. Den kan jo være du lære noget.:)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
28. maj 2002 - 21:45 #6
Jeg har da ikke sagt han skal Købe det. Måske havde han det selv, eller kunne låne det af en ven ?...

Men ok, sorry !

Suran
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2002 - 21:47 #7
s.b.a>Låne af en ven er ulovligt.
Avatar billede hejberg Juniormester
29. maj 2002 - 01:31 #8
hej idn
du skal gøre følden,hvis de er ganti på din bærbar så gå ned til forhandel hvis dit problem.!
hvis ikke... så prøv at få skifte din ram ud, def... ram fejl..
hvis du forstår, for hvis du ikke kan installe styresystem igen så er det ram du skal skifte

håber det kunne løse dit problem...
hilsen hejberg
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 01:32 #9
hejberg>?
Avatar billede hejberg Juniormester
29. maj 2002 - 15:06 #10
undskyl mit svar men jeg er lidt ordbind så vis du ikke kan læse hvad jeg skriver, må du undskyle..

første.. dele er der ganti på ?  ned hvor den er købt.
det kan jo kun være ram som er fejlen, hvis man ikke kan installer windows igen efter at man har formater sit c-driv kan det jo kun være ram efter min mener fordi windows kan se at der er en fejl på ram under install.

prøv om du kan låne nogle ram som passer skift dem ud.
og prøv igen.

jeg vil ikke sige dette her hvis ikke jeg selv har prøvet dette to gange hvor det var ram som var fejlen.

med venlig hilsen hejberg
Avatar billede ldn Nybegynder
06. juni 2002 - 20:35 #11
--hejberg> Du havde sgu detsvære ret. Æv at skulle bruge penge på det, men sådan er det jo...
Tak for hjælpen
Avatar billede hejberg Juniormester
08. juni 2002 - 13:46 #12
jeg takker og håber du har fået den op at kører igen

Det er ikke føste gang dette problem er oppe, jeg kan selv prøvet to gange.

hilsen Hejberg