Avatar billede js2002 Nybegynder
25. maj 2002 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WML & HTML output fra samme JSP side

Hej

Jeg ønsker at lave en JSP side, hvorfra der skal være 2 forskellige outputs (fra den samme JSP side)

Et output til WML & et til HTML.

Er det muligt at lave en form for detection hvorfra brugeren opnår adgang til siden fra således at der bliver tilføjet den rigtige mime hearder?

Jeg har prøvet at inkludere et taglib fra coldjava.  Men har ikke rigtigt kunne få det til at spille. (http://coldjava.hypermart.net/servlets/wmltags.htm)

Er der nogen der har en super ide til at løse ovenstående.

Jeg kunne godt tænke mig en løsning der mindede om følgende:

<!-- HTML part (copy fra Coldjava -->
<mobile:WmlOff>
    <html>
        <%
          out.println("<br> You are using normal browser");
        %>
    </html>
</mobile:WmlOff>

<!-- WML part -->
<mobile:WmlOn>
    <wml>
        <card id="test">
            <p>You are using WAP browser</p>
        </card>
    </wml>
</mobile:WmlOn>

På forhånd tak

Mvh

John
Avatar billede disky Nybegynder
25. maj 2002 - 13:08 #1
Det du kan gøre er at checke på browser typen, hvis det er en wap browser generer en wap side eller generer en html side.
Avatar billede js2002 Nybegynder
25. maj 2002 - 20:58 #2
Er det muligt at linke til 2 forskeillige "Mine types" (HTML / WML output) på denne måde? & Og er der en metode til at se om man kommer fra en WAP browser? Jeg tænkte bare at hvis man senere skulle udbygge den ville det være super hvis man kunne lave en "WML" detection istedet for man bare laver en if / else sætning der kun tester om det er en browser man benytter eller andet!

Findes der en form for Wap detection?

/John
Avatar billede disky Nybegynder
25. maj 2002 - 21:25 #3
ja en wap browser melder sig på en bestemt måde
Avatar billede js2002 Nybegynder
25. maj 2002 - 21:29 #4
Har du et lille eksempel som jeg kan se?

På forhånd tak

John