Avatar billede knisse Nybegynder
22. maj 2002 - 09:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

I folderen C:\apache\Perl ...

befinder sig flg. filer to bath filer, install og reconfigure samt nsperl.exe.

Jeg skal have perl til at køre på min apache som jeg kører på windows98. Men hvordan gør jeg det.
Når jeg kører install, får jeg flg. besked i promt´en:
Can't open perl script "lib\MSWin32-x86\nsPerl\Install.pl": No such file or
directory

Hvad gør jeg får at kunne køre perl på min apache?

Hilsen
Kris
Avatar billede enobe Nybegynder
22. maj 2002 - 09:33 #1
Hvilken perl har du installeret?
Avatar billede knisse Nybegynder
22. maj 2002 - 09:47 #2
Jeg forsøger med denne ActivePerl-5.6.1.631-MSWin32-x86 og støtter mig til dette dok.:
http://www.egovision.org/htmlresources/articles/apache_win32.html

Jeg har oprettet /usr/ men i min conf ser det ud som om at de ændringer jeg skal foretage, allerede er på plads...
Avatar billede enobe Nybegynder
23. maj 2002 - 15:21 #3
Hvis du bruger activestate's .msi installation vil jeg anbefale at du bruger de defaultinstillinger som installer foreslår. Hvis du mangler installeren finder du den hos Microsoft (http://download.microsoft.com/download/WindowsInstaller/Install/2.0/W9XMe/EN-US/InstMsiA.exe). Den vejledning du støtter dig til synes jeg virker lidt kringlet
Avatar billede knisse Nybegynder
24. maj 2002 - 09:19 #4
ok, har du en bedre vejledning?

Jeg skal også bruge en tutorial til hvordan jeg tjekker at det virker, den klassiske 'hello world'.
Avatar billede enobe Nybegynder
26. juni 2002 - 09:42 #5
Avatar billede knisse Nybegynder
26. juni 2002 - 09:45 #6
nej jeg installerede Active Perl i stedet, det kører fint