Avatar billede wulle Nybegynder
21. maj 2002 - 06:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Home Edition - Prof

Hvad er forskellen på Home og Pro med hensyn til XP? Home fylder temmelig meget mere på CDen. Er den da den dygtigste?

Wulle
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 06:35 #1
Der er mere med i prof versionen såvidt jeg ved, så den må da være den største. Den fylder ca. 1.5 gb på hd'en efter installation. Der er bl. a. IIS server med i prof og den er vist ikke med i home. Men der er forskelle. Mon ikke du ville kunne finde en masse om det ved microsoft ?
Avatar billede zupastar Nybegynder
21. maj 2002 - 07:50 #2
ET godt råd er at søge før du stiller sådan et spørgsmål... Der er mange indlæg identiske med dit.

Just a tip!
Avatar billede pilfinger Nybegynder
21. maj 2002 - 07:50 #3
der er oxo det ved den at den kan instaleres flere gange på samme pcforstået på den måde at den kan afinstaleres  og læges ind igen. hvor imod home kun kan læges ind en hvis antal gange hvor så den blokere og man skal kontakte microsoft for at få den åbnet.
Avatar billede cillin2 Nybegynder
21. maj 2002 - 08:01 #4
HVis jeg var dig ville jeg tage  win xp pro har selv kørt med home edition  det er noget skkod hvis du spørger mig :(
Avatar billede binderup Nybegynder
21. maj 2002 - 09:16 #5
pilfinger: passer ikke

Prof kan "kun" installeres på samme måde som Home - den version du tænker på er corporate versionen, som er registreret ved installationen.
Avatar billede wipeout Nybegynder
21. maj 2002 - 09:43 #6
Yep, firma udgaven er registeret, men er også bedre en både home edition og prof edition ikke firma, men forskellen er at prof, er det som svare mere til en server, du har flere server muligheder, du kan mere, der er flere arbejdsværktøjer, flere muligheder også vidre, prof er helt klart meget bedre en home edition.
Samt som pilfinger siger så lukker Home af, især hvis du skifter for meget af din hardware ud på en gang så vil den lukke af da den ikke tror det er din computer mere *g* sur røv.
Avatar billede binderup Nybegynder
21. maj 2002 - 09:52 #8
wipeout: den sidste sætning passer også kun på corporate versionen. Den måde prof og home arbejder på i forbindelse med aktivering og registrering er ikke forskellig. Så hvis du laver tilpas mange HW ændringer så vil Home og Prof reagere ens.
Avatar billede wipeout Nybegynder
21. maj 2002 - 09:57 #9
Nej det gør den ikke for jeg har kørt med corp versionen i ½ år, og i det ½ år skiftet jeg 3/4 af min computer ud og den virkede stadig, og fra hvad jeg ved så skal den ikke gøre det i corp versionen, det vil jo ikke du for et firma at sådan noget sker, okay hvad ved jeg, jeg har kun kørt med den engelske version og min computer har kørt i et ½ år, nu skal den geninstalleres, da jeg har nogle ting som skal laves om på den plus jeg skal have et ghost lavet af den *g*.
Avatar billede binderup Nybegynder
21. maj 2002 - 10:04 #10
Prof og Corp er ikke det samme. Corp er prof der virker til x licenser og hvor man ikke skal bekymre sig om hardware ændringer.

Den prof. jeg har købt i forretningen opfører sig fuldstændig som home hvis man ændre for meget på hardware konfigurationen (et opkald til Microsoft klare dog dette problem).

Så det at du siger at Prof ikke reagerer på HW ændringer passer ikke generelt. Der imod passer det hvis det er en Prof Corporate version, og den har den almindelige forbruger ikke adgang til (kun i warez form)
Avatar billede wulle Nybegynder
21. maj 2002 - 14:04 #11
Et godt råd til Zupastar. Lad dog være med at blive så hurtigt negativ. Hvis du kikker på ovenstående reaktion vil du opdage at det var et ganske udemærket spørgsmål. Jeg takker jer alle for de gode kommentarer. Blev en hel del klogere.
Avatar billede wipeout Nybegynder
30. maj 2002 - 22:02 #12
Sikket, men så er det jo godt man arbejder i et firma som giver en full version hjem til sine hjemmebrugere *s*.