Avatar billede kosnes Nybegynder
20. maj 2002 - 22:15 Der er 6 kommentarer

Langsom Notebook - Hjælp!

Jeg har en 600mhz celeron notebook, med 256 mb ram og et sis630 chipset.

Problemet opstår i at denne notebook, som ellers burde være kraftig nok til det, ikke engang kan køre noget så simpelt som jubiichat (http://chat.jubii.dk) optimalt. Med dette menes at chatten "lagger" som et eller andet vildt krævende spil, og at det da slet ikke er til at leve med. Notebooken lagger også generelt i windows, ligemeget hvilken version af windows der er installeret, og jeg mener da at en 600mhz med 256mb ram burde kunne køre bare nogenlunde og vise divx film også, hvilket den heller ikke kan uden at det bliver en gang lag værk.

Pt. kører notebooken windows 2000 prof. engelsk med nyeste opdateringer...

Jeg håber nogen har en løsning på mit problem, eller forslag til løsning...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
20. maj 2002 - 22:42 #1
kender ikke W2K men der må være en ækvivalens til Control Panel i W9x, hvor den finder i Settings i Start Menu.
Der skulle være noget, der hedder System. Prøv at se om der er hardware, der konflikter om IO eller IRQ. Hvis der er må du forsøge at udbedre det.
Ellers må du lige sætte dig ned og tænke dig om. Er det noget der lige er opstået? Hvis det er - hvad har du gjort som kunne tænkes at være årsagen. Hvis det er noget som er opstået fuldstændig uprovokeret bør du kontakte forhandleren og undersøge de forhold der er i din garanti.
Avatar billede zenze Nybegynder
20. maj 2002 - 23:17 #2
Har du et navn og modelbetegnelse på 'det søvnige møgdyr'?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2002 - 23:19 #3
Du skal huske at de fleste bærbare køre med forskellig klokfreqvens når du har netstrøm til og når du køre på batteri. Du kan risikere at din bærbare mere end halvere sin klokfrekvens når du går på batteri.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. maj 2002 - 00:24 #4
"Låget" siger Vega+, modelnummer 340S2

Bufferzone -> Den kører på strøm hele tiden - batteriet er rykket ud af den ;-)
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. maj 2002 - 00:24 #5
=maddog= -> ingen konflikter...har der aldrig været og er der heller ikke nu.

Problemet er ikke et der lige er opstået, det har været der en del tid...
Avatar billede kosnes Nybegynder
21. maj 2002 - 00:35 #6
Hvis nogen vil så fang mig på icq, 85322492