Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 20:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Har tre computere med win2000 og en med win98, den kan ikke finde

Har tre computere med win2000 og en med win98 og sidstnævnte kan ikke finde de andre uden at den spørger om password og jeg har fandme ikke noget password på intranettet, hvad gør jeg?
Har formatteret den gamle sag og kan heller ikke finde en ordentligt skærmdriver?
Help please.....
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2002 - 20:09 #1
Brugernavne og adgangskoder skal være ens for brugerne af computerne. På alle computere.
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 20:13 #2
Jamen den spørger kun "Skriv adgangskoden til netværket" og der ER ingen adgangskode.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2002 - 20:16 #3
Hvis Kurt på Win2000 har adgangskode:ingenting
Så skal kurt også fra win98 logge på med Kurt + adgangskode:ingenting.
Slut prut finale.
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 20:29 #4
Den holder ikke en meter schulze, den skriver Ressource "\\COMPAQ-EVO\IPC$ og spørger så om adgangskode - mig fatter ej en skid, har lige været rundt på de andre maskiner og her er IKKE nogen aggangskoder, tvært imod gives der fuld tilladelse.
Avatar billede makse Nybegynder
20. maj 2002 - 20:40 #5
Prøv at sætte adgangskoden til f.eks. "blablabla" for alle brugere.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2002 - 20:41 #6
Tak for den pæne respons, god fornøjelse med problemet.
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 20:47 #7
Tak for god fornøjelse shulze *GG*
makse - jeg er lidt bange for at sætte adgangskoder på de andre, kan det ikke give mig problemer sidenhen?
Jeg er lidt på spanden med det her......
Avatar billede makse Nybegynder
20. maj 2002 - 21:14 #8
Kører Windows 98 maskinen i samme Arbejdsgruppe som W2K maskinerne?
Og er IP adresser mm. sat rigtigt op?

Prøv først på en maskine, at sætte adgangskoden. F.eks. Bruger:Kurt Adgangskode:Ravn

Sørg også for at Kurt har adgang til dine shares.
Avatar billede makse Nybegynder
20. maj 2002 - 21:14 #9
btw. Hvilken skærm har du?
Avatar billede sts2002 Nybegynder
20. maj 2002 - 21:18 #10
Grunden til at du på din w98 ikke kan komme på dine w2k maskiner er gangske enkelt at du skal oprettes som bruger ( under administre når du h.klikker på denne computer) på w2k maskinerne.
Du har jo på din w98 maskine et eller andet brugernavn som du logger dig på,når du starter den op. (hvis du har sat din netkortopsætning rigtig op) Opret denne bruger på dine w2k-maskiner og hvis du (for sikkerhedens skyld angiver du et pasword) så skriver dette pw når du får boksen frem skulle du få frit slaw til maskinerne.
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 21:52 #11
Tak for det begge to, jeg er i fuld gang med at checke mulighederne, Arbejdsgruppen var ikke den samme, men nu laver den sgú problemer med den rigtige arbejdsgruppe..........ulovlig handling.
Jeg forsøger at klare problemerne i løbet af aftenen og bruger den hjælp jeg har fået indtil nu til det.
Har en fandens masse telefoner nu, virusprobs, det er det jeg gør i.....;o)
På gensyn og tak foeløbig.
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
21. maj 2002 - 09:45 #12
Hej igen. Jeg har fået det til at køre den ene vej således at der er adgang til C-DREV på w98, men ikke den anden vej. Jeg klikkede på C drevet på win98 og delte data her, men kan ikke gøre det samme på w2k maskinerne, hvorfor fatter jeg ikke.
Ser på det igen i aften.
Avatar billede zordrack Nybegynder
22. maj 2002 - 01:07 #13
meget simpelt.

problemet er at window 9x/me ikke har ret mange netværksbrikker at flytte med. når du logger på en anden maskine giver win9x/me maskinen sit eget navn (dvs det navn den har under netværks identifikation) som brugernavn, og den er detsværre for dum til at kunne finde ud af at spørge om man vil bruge et andet brugernavn en det den lige selv syntes var så godt.

der er 2 løsninger på det problem.

først skal du dog lige være sikker på at du har oprettet nye shares og ikke bare prøver på at bruge dem som win2k har lavet.

derefter opretter du enten en ny bruger med samme navn som din win9x/me maskine hedder på netværket og tilføjer den til sharen som bruger

eller

du kan også aktivere brugeren Guest og tilføje den.

PS husk at sætte rettigheder for dine brugere under sharesne

Zordrack
Avatar billede doit Nybegynder
22. maj 2002 - 01:14 #14
Hmm, det lyder da ganske plausibelt Zordrack, men jeg har en lille bitte fornemmelse af at ha haft fat i disse løsningsmodeller, ser på det i morgen.
Pft /Gjoedvad