Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 18:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ESP eller hvad ?

Prøv at hente Arla's logo
http://www.zula.dk/Arla_maelk_cmyk.ps
Det er på den måde jeg vil have mit logo fungerer, sådan at når man loader det kan man selv bestemme størrelsen uden de på nogen måde bliver mere sløret ?
Hvad skal jeg gøre med mit logo for at de fungerer på samme måde ?

Mange tak :)
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 18:49 #1
de - det
Avatar billede iq-n Nybegynder
20. maj 2002 - 18:55 #2
Ja .eps eller .ai . kan du lave i Adobe Illustrator
Avatar billede iq-n Nybegynder
20. maj 2002 - 18:57 #3
Det kaldes vektorgrafik fordi det regner med vektore istædet for punkter. Hvordan du laver det er lidt svært at forklare.
Avatar billede iq-n Nybegynder
20. maj 2002 - 18:58 #4
Det kræver også at dit logo er meget simpelt (ligesom deres) for at du kan lave det.
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 19:00 #5
Okay..Det er nemmelig fordi jeg skal have en trykker til at lave det...Også ville det jo være smart at kunne lave ET logo, som han så kunne forstørre og formindske

Eller hvad ?
Avatar billede ckh Nybegynder
20. maj 2002 - 19:04 #6
Vektor-grafik er uden sidestykke det smarteste til den slags fordi det er uafhængig af pløsning. Det er kurver der bestemmes af ankerpunkter og endepunkter. Derfor kan det i princippet forstørres fra frimærkestørrelse til at fylde siden på et højhus uden at blive hakket.

Hvis dit logo er rimeligt simpelt kan du vel tegne det op i Illustrator eller Freehand ?!  :)  (eller bede trykkeriet om at gøre det)
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 19:06 #7
Okay... Carlsberg f.eks har tror du de har det på samme måde ?
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 19:06 #8
eller gør det på samme måde ?
Avatar billede ckh Nybegynder
20. maj 2002 - 19:08 #9
Jeg vil mene at alle logoer der er tegnet "ordentligt" foreligger som vektorgrafik. Dermed kan størrelse og farve ændres med et snuptag.

Det er hovedårsagen til at jeg er så glad for Illustrator  :)
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 19:13 #10
Ja de bliver da 100 gange lettere... :) Er du på icq chk hvis jeg kommer i problemer ?
Avatar billede ckh Nybegynder
20. maj 2002 - 19:13 #11
Hvilket program bruger du til at rentegne logoet ?
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 19:18 #12
rentegne ? Jeg har lavet det i photoshop og paintshop pro...Ikke noget særlig logo
Avatar billede ckh Nybegynder
20. maj 2002 - 19:20 #13
Troede bare du ville have det lavet til vektor-grafik ?!  :)
Hverken PS eller PSP er synderligt velegnede til det må man sige.
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 19:22 #14
Ej men jeg kan sikkert lave det igen...så
Avatar billede langhoff Nybegynder
20. maj 2002 - 19:22 #15
Jeg vidste ikke de var noget der hed vektor-grafik ? Du er ikke på icq eller hvad ?
Avatar billede ckh Nybegynder
20. maj 2002 - 19:26 #16
ICQ #108510719

Men jeg skal lige spise  :)