Avatar billede frantzen Nybegynder
17. maj 2002 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Netværk

Hvordan for mere end to computere adgang til internettet via en TDC-ADSL forbindelse, er det nok med en hub/switch eller skal man have en router og hvordan sættes det op.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. maj 2002 - 16:49 #1
du kan dele forbindelse via den pc du har koblet på nu...kræver at den er tændt for at andre kan komme på...ellers er routeren løsningen, hvor du så ikke er afhængig af, at andre pc'ere er tændte.

Routeren sørger for at tildele ip-adresser til dine pc'ere, så det sætter sig op automatisk...så længe du har sat pc'erne op til at hente ip automatisk.
Avatar billede frantzen Nybegynder
17. maj 2002 - 16:51 #2
Er der flere porte i en router, eller skal man have en HUB/switch ?
Avatar billede riversen Nybegynder
17. maj 2002 - 16:55 #3
du kan godt købe en router der er flere porte i...prøv evt. at søge på www.edbpriser.dk
Avatar billede zentoria Nybegynder
17. maj 2002 - 16:57 #4
Hos teledanmak har du mulighed for at få flere ip-adresser. jeg mener det koster en eksta 10'er for at få to ip adresser( man kan få om til 8). vælger du denne løsning skal du bare tilslutte dit adsl-modem til et hob/swith. Pc'erne får så automatisk tildelt en IP adresse og komme på nettet. De ekstra ip'er kan bestilles hos TDC og priserne kan ses på deres hjemmeside.
Ellers skal du have fat i en router
Avatar billede frantzen Nybegynder
17. maj 2002 - 16:57 #5
Kan det lade sig gøre ved at sætte en HUB/switch efter routeren ?
Avatar billede riversen Nybegynder
17. maj 2002 - 16:59 #6
frantzen: ja...
Avatar billede frantzen Nybegynder
18. maj 2002 - 19:29 #7
hvorn lukker jeg spørgsmålet tiversen