Avatar billede zentoria Nybegynder
17. maj 2002 - 11:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IPsamtale

Jeg skal programmere to programmer der skal kunne sende lyd over et netværk. Det skal helts foregå i fullduplex, så man kan side ved hver sin computer og vha. af mikrofon og højt. snakke med hinanden.
Jeg er newbie inden for VB men skal bruge det til et skoleprojekt. så hvis der er nogen der på et tidspunt har programmeret sådan et program (i Visual Basic) vil jeg meget gerne se det. Ellers vil jeg være taknemmelig for alt hjælp jeg kan få
Avatar billede sjh Nybegynder
17. maj 2002 - 13:27 #1
Hvis du er nybegynder ville jeg vælge et andet project hvis det er muglit, ellers skal du få en eller anden til at lave det for dig og så er det jo snyd. ;-)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. maj 2002 - 13:38 #2
Ang duplex'en:
Hvis du bruger winsock kontrollen skulle det være muligt.

PC-A sender på port x til PC-B
PC-B sender på port y til PC-A

Men som sjh siger, det er noget af et begynderproject ;o)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
17. maj 2002 - 14:02 #3
Check lige din VB6 cd.
\Common\Tools\VB\unsupprt\voice\vchatapp

Er det noget du kan bruge ??
Avatar billede sjh Nybegynder
17. maj 2002 - 14:15 #4
Her er noget om Winsock:
http://www.vbip.com/winsock-api/
Avatar billede zentoria Nybegynder
17. maj 2002 - 14:38 #5
jeg har ikke det katalog på min VB6 cd, og det du snakker om ligger heller ikke på MSDN cd'erne, men det er da meget muligt at jeg kan bruge det, måske kunne du maile det til mig rune@teknik.dk
Avatar billede zentoria Nybegynder
18. maj 2002 - 11:28 #6
ups det var ikke meningen at jeg ville give dig alle point'ene da jeg somsagt ikke kan finde det du snakker om på min cd, men det lyder brugbart, så smid mig lige en mail, når du læser dette
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. maj 2002 - 07:23 #7
zentoria på min cd ligger det i en folder der hedder E:\Common\Tools\VB\unsupprt\voice\vchatapp.
Eller download filerne her:
http://www.swk-surf.dk/downloads/akj/vbchat.zip

Akj
Avatar billede jonnyjust Nybegynder
16. juni 2002 - 17:26 #8
Hej dk_akj, jeg har downloadet chatten, men jeg har ikke

ms Internet streaming support (ocx´en)
Gider du ikke sende mig den ?

Mvh. Jonny
Avatar billede dk_akj Nybegynder
22. juli 2002 - 07:50 #9
Hej Jonny, sorry jeg først ser din req nu, har du fundet ud af det ??
Avatar billede jj30 Nybegynder
05. august 2002 - 08:24 #10
Problemet var at jeg var på ferie, og VB CD´erne lå på jobbet, jeg er tilbage nu og jeg snupper ocx´en fra VB CD´erne