Avatar billede mape Nybegynder
16. maj 2002 - 16:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Chaintech GeForce4 MX 440 Win98 problem!!

Jeg har et problem med mit nye grafik kort (GeForce4). Når jeg prøver at installere det i min maskine (Duron 600 Mhz, win98), så kan jeg kun se skærmen i opløsningen 640x480x16. Hvis jeg prøver at sætte opløsningen op og genstarter får jeg ikke noget billede!!!
Hvis jeg sætter mit gamle Matrox Mystique kort i samtidig med og kører over flere skærme, så kan jeg godt ændre på skærmopløsningen.... meget mærkeligt.
Nogen forslag til hvad der evt kunne være galt???
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. maj 2002 - 16:55 #1
Har du installeret den sidste nye Nvidia-driver til kortet? Ellers er den her: http://81.19.225.251/drivers/nvidia.htm
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. maj 2002 - 16:58 #2
Hvis ikke det hjælper, så prøv at kigge i bios'en, om ikke du har sat Pci-kortet til at være standard VGA-kort og ikke AGP-kortet.
Avatar billede flowerdead Nybegynder
17. maj 2002 - 12:11 #3
Jeg tror GF4 kortet vil benytte en højere refresh rate end skærmen kan klare (prøv at sætte den ned til 75 Hz - der kan de fleste skærme være med).
Avatar billede kallan Nybegynder
17. maj 2002 - 19:37 #4
Hvilken skærm har du installeret?
prøv med plug and play standard skærm...
Håber du finder ud af det! :-)
Avatar billede mape Nybegynder
22. maj 2002 - 09:17 #5
Hej igen....
Så blev mit problem løst. Tror det var en kombination af de nye drivere og opsætningen i bios, så pointene bliver delt lige over. Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
23. maj 2002 - 01:00 #6
Takker for point'ne.