Avatar billede void Nybegynder
19. juli 2000 - 04:41 Der er 31 kommentarer og
4 løsninger

design & navigations vurdering...

JoW, ser I... Jeg har jo lavet en side som jeg ikke selv mener minde særlig meget om andre sider! Designet er temmelig anderledes i hvert fald og det er ikke kun gråfarver som folk ellers er så vilde med, men der er dog nogle grå :-)
Det jeg gerne vil have er en vurdering af designet og navigationen, men ikke indholdet da der overhovedet ikke er noget endnu... Så når der står "du har trykket på osv..." så er det meningen der kommer til at være de forskellige emner.
I menuen, der hvor der står "<<< menu" og "menu >>>" kommer der nok til at stå emnet eller noget i retning af "<<< scroll" eller sådan noget...
Siden er lavet i DHTML i DreamWeaver UltraDev så den tager nok noget tid at hente ned da DreamWeaver har det med at lave UTROLIG store koder... Selve "main-html'N" fylder 56 KB...
Men lad jer ikke skræmme for der er altså noget at se på!
Nårh, men her er adressen som I alle har ventet for vildt på: http://www.flatrate.f2s.com/new/

forresten så kalder jeg siten enter deluxe selvom det ikke rigtig fremgår særlig meget, men det har jeg dog tænkt mig at ændre så man ikke kan undgå at lægge mærke til hvad siten hedder :)

Mange tak for jeres hjælp! *S*

the VoiD
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2000 - 08:46 #1
Frontpage er meget langsom i load, og resultatet ser ud som om man skal sidde og vente på mere . Det ser altså ikke færdig ud. Billedet eller hvad det nu er ser heller ikke færdig ud, når du taster på enter og det begynder at glide. Det ser forvirende ud. Du må øve dig lidt. Det bæger tydelig præg af at være et førstegangs forsøg. Jeg kan ikke lide når mit almindelige browser windue laves om til et andet. Jeg vil gerne som SuperSurfer have lov til selv at bestemme.

Hvis jeg var igang med at søge efter noget bestemt og det skulle gå hurtigt, så ville jeg ikke have tid til at vente på at din site skulle loade, men ok det er et forsøg du har lavet, og det skal nok blive godt med tiden. Fortsæt du nu. pøj pøj ;o)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2000 - 08:47 #2
Klik her virker ikke, men vinduet åbner heldig vis af sig selv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2000 - 09:34 #3
Du har sagt det selv, void: Det tager utrolig lang tid. Forestil dig, at du har fået anbragt en bannerannonce
på en helt anden side. En eller anden er blevet tilstrækkeligt nysgerrig til at klikke på den - men ved jo
af gode grunde ikke hvad der er i vente. Det henter og henter - og ham der brugeren var egentlig i gang
med noget andet - det er man jo - jamen, så venter han ikke til det bliver færdigt.... Han går et andet
sted hen.

Du skal lære at en forside skal være hurtig - og informativ. På få sekunder skal du fange brugerens
opmærksomhed nok til at han bliver der og klikker videre. Se http://www.yahoo.com - ret populær.
Stort set ingen grafik og design, men yderst informativ, og meget hurtig - før siden er helt
færdig kan man se noget, og kan klikke videre. Yahoo var aldrig blevet til noget hvis en eller anden
skør designer, med et eller andet tåbeligt designprogram, havde fået lavet en side med 200k grafik.

Yahoo bruger også meget elementær HTML, så det kan ses og bruges i alle browsere.

Og det skal ikke være nogen hemmelighed, at alt dette er en kunst - og det er svært. Men man ser
så tit en website, med masser af design og intet indhold. Prøv at undgå det. Start med indholdet!
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2000 - 09:40 #4
Det har du ret i erikjacobsen. Den site er utroelig hurtig. Der er jubii en snegl ved siden af.;o)
19. juli 2000 - 09:49 #5
Yaaaaahhhhhhh..........

Den er ret fed, der er virkeligt dejligt at se noget der ikke ligner 90% af Internettet.

Dog er der nogle fejl:
- Grafikken er al for tung, nogle af dine menuknapper fylder 15 kb!! Her har jeg helt undladt kommentere størrelsen på de lidt større grafikelementer. Du burde optimere din grafik til en 10. del.
- Den vandrette scroll går for langsomt, jeg er sikker på at kunstneren til de flotte malerier, er helt tosset efter opmærksomhed, MEN det er NETTET og det skal gå lidt hurtigere.
- Jeg bliver personligt, sindssyg rasende når jeg ikke kan se min statusbar, der er den eneste måde jeg kan se om liv i den anden ende, eller om jeg spilder min tid.

Giv os besked, når den er helt færdig:-)
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
19. juli 2000 - 13:08 #6
Dejligt at se der er nogle der forsøger sig kreativt og ikke får insp. fra andre sider på nettet. Jeg vil dog sige det samme: At de valg er grafik ikke er yderst genial. For det første er det ikke en grafik der falder i min smag alt for "klattet", og det helt store MINUS på din side er helt klart loading tiden.. Alle dine bruger er forsvundet før den er færdig, brugerne på nettet i dag har travlt og har ikke tid til at sidde og bruge penge på regningen fordi der en side der skal loade færdig.

Men som sagt kreativitet og personlighed det indholder din side..

Keep up the good work!

/MatZen
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 13:48 #7
Jeg synes sateme at det er en fed side...
Hvis det lige var en anden form for grafik ville det være meget godt!
Og så alt det som de andre har sagt! *gggg*

MPJ
Avatar billede stigc Nybegynder
19. juli 2000 - 13:51 #8
Jeg tror du har brugt photoshop til at komprimere med Jpeg. Brug istedet et program der heddder "xat.com JPEG Optimizer". Virkelig nemt og hurtigt....
Avatar billede void Nybegynder
19. juli 2000 - 16:08 #9
kharder-> Hvad snakker du om? Frontpage? Første gangs forsøg?!?!? Hvad fanden ved du om hvad jeg har lavet før???? Og det er sgu ikke noget shit der lige har taet 5 minutter at lave! Du aner vist ikke en skid om det! Der er total meget der skal passe sammen!!! Så tag da lige og luk! Kan godt ske du er amatør, men det gør ikke alle andre til amatører!

alle>>
Det kan godt ske det tager en KRIG at hente, men indtil det er en designerside... En af de der sider der kun er lavet for at skulle se godt ud!

def>> kunstneren? Grunden til at den går så langsomt er fordi der skal være så lidt ventetid, uden noget at se på, som muligt! Mens den scroller preloader den osS den næste html side og alle billederne dertil... Men da de er lidt store tager det lidt tid. Så scrolleren har jeg ikke gjort så hurtig igenner...
derudover ville grafikken hakke hvis den var hurtigere!

the VoiD

p.s. kharder> tsk tsk... og du skulle snakke... nårh... fuck det...!!!
Avatar billede motu Nybegynder
19. juli 2000 - 17:03 #10
grå, blåt, sort = goe farver
Avatar billede void Nybegynder
19. juli 2000 - 19:07 #11
motu-> Og det vil sige?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2000 - 20:03 #12
Nå den scroller ????? Aha, det gjorde den da ikke hos mig. Nååh, jeg bruger åbenbart den forkerte
browser. Det kan du ikke være bekendt, void. Så har jeg jo spildt min tid. Hør void, hvis du ikke kan
lave et design, som ikke kan ses i Netscape, kan du ligeså godt lade være. Men det kan du sikkert
nemt fikse.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2000 - 20:04 #13
Det forekommer mig, der er et "ikke" for meget i den kommentar... ;-) Nå I kan nok se hvad jeg mener...
Avatar billede roslev Nybegynder
19. juli 2000 - 20:30 #14
void: Nu er der ingen grund til at hidse sig op - selvom kharder rammer "lidt" ved siden af... :-)

Spørgsmålets emne er: "design & navigations vurdering..." - og så er der jo absolut ingen grund til at begynde at med kritik af loade-tid og information-niveau..

Når man laver sider som den void har lavet sidder man normalt med et stort billede i Photoshop - når man så laver udkast af selve siden er billederne selvfølgeligt ikke optimeret - det gør man når ALT grafik er som man vil ha' det... "design & navigations vurdering..."  - ingen grund til kritik af loade-tiden...

Man skal også tænke på mål gruppen - det er jo for fanden ikke alle her på xperten der laver SMS-sider og "Se-min-samling-af-Nokia-logo'er"-sider... Jeg går ud fra at voids side er ment som en portfolio eller lign.; Altså er det "professionelle" der skal bruge den - professionelle der er vant til denne slags sider og som ikke skider i bukserne fordi deres nav.bar forsvinder. Professionelle som ikke sidder ved et 56.6 modem og kører 800x600 opløsning..
Når man laver sider til denne målgruppe kan man tillade sig mere end hvis man skal lave bamse-fortæller-nathistorier.dk!

Void: Stærkt arbejde - rigtigt avantgarde at lade photoshops transparency grid komme med :) Forøvrigt også en ond omgang DHTML du har fået strikket sammen..
Designet holder 100 - meget originalt... Kun den lyseblå cirkel-fætter er lidt malplaceret - lidt for "pæn" i forhold til det blurrede udseende..
Din side har international klasse (måske også derfor at folk her ikke kan lide den..?) - jeg frekventerer alle de store designer-sites og følger meget med i udviklingen - det du laver ville helt sikkert blive repspekteret i designerkredse - du må nok bare se i øjnene at xperten ikke er en sådan..

Håber jeg har opmuntret dit lidt oven på de irrellevante og snævertsynede svar du har fået indtil videre..

Keep up the good wörk!
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 20:34 #15
Jeg holder stærkt med roslev!!!!
Avatar billede roslev Nybegynder
19. juli 2000 - 20:37 #16
Det tog lidt tid at skrive den smøre... - og i mellemtiden kom EJ's kommentar. Han har ret - Netscape komp. er et must - ligesom det er vigtigt at den virker i IE på en Mac - mange af de "potentielle kiggere" sidder ved en Mac..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2000 - 20:59 #17
Det er i orden du "skælder ud" på os gammeldags tænkende stenaldersurfere, roslev.
Men det vil formentlig ikke afholde os fra at snakke med på vores forkalkede, autoritære
facon. Og det må vi vel også. Jeg formoder, at spørgeren (void) kan sortere i det, uden at
blive alt for fornærmet.... ;-)

Men én ting, void. Når du nu optimerer det der scrolling (yep, nu har jeg tændt for det store
sikkerhedshul, IE4, og set det), kunne du så ikke prøve at optimere billedstørrelerne også - eller
har du gjort det allerede??

Men stadigvæk, fru Hansen i Øvregummelstrup kan overhovedet ikke bruge det design til at
finde den nye opskrift på frikadeller med blækspruttefyld...
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 21:43 #18
EJ>>
"fru Hansen i Øvregummelstrup kan overhovedet ikke bruge det design til at
finde den nye opskrift på frikadeller med blækspruttefyld..."

1) Det er heller ikke meningen at fru hansen skal ind på void´s side...
2) Void kunne skrive i starten "dette er ikke stedet man finder ud af hvordan man laver frikadeller med blækspruttefyld"
3) fru hansen har ikke adgang til internettet!

MPJ
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juli 2000 - 21:51 #19
Det kan godt være mpj  -  men det er stadigvæk mit udgangspunkt i vurderinger af hjemmesider,
at jeg, og fru Hansen (hun har altså internet, ovenikøbet ADSL), kan finde rundt i den uden
problemer. Jeg betragter dem ikke som kunstværker, men som værktøj. Jeg er sikker på
at void kan se det - og hvis det skal betragtes som et kunstværk, så glem bare mig.
Avatar billede mpj Nybegynder
19. juli 2000 - 22:05 #20
som roslev skriver:
"Man skal også tænke på mål gruppen - det er jo for fanden ikke alle her på xperten der laver SMS-sider og "Se-min-samling-af-Nokia-logo'er"-sider... Jeg går ud fra at voids side er ment som en portfolio eller lign.; "

Nej... Men denne side tror jeg ikke at fru hansen ville kunne finde i det hele taget...
Den er nok ment som en form for portfolio...
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2000 - 22:22 #21
Hjemme siden til Fru Hansen og alle jer andre er på tegnebræddet.;o)
Avatar billede void Nybegynder
20. juli 2000 - 14:27 #22
*host host* Jeg vil sige at det roslev fyrede var kanont! Han sagde alt det jeg ville sige som jeg bare ikke har sagt *Gg* Det er nemlig ikke sådan en normal site hvor man skal finde informationerrrrrrrrrrrrrrrrr (DAMN det er svært at slippe tasterne med tømmermænd!), MEN EN AF DE SIDER DER (Arh fuck! Caps Lock!) skal ligge på cwd.dk og coolhomepages.com og sådan nogle designsamlings sider...

roslev>> MANGE tak for de rosende kommentarer!!!! De var sådan nogle jeg kun kunne drømme om at få! :-)))))))))))

the VoiD
Avatar billede void Nybegynder
20. juli 2000 - 14:37 #23
Det vil tage 1000 år at lave det så Netscape kan følge med så jeg laver nok en ikke dynamiske site som Netscape kan komme ind på... Helt uden nogle fede effekter, helt uden nogen scrolling, helt uden noget, helt statisk!

the VoiD
Avatar billede tpiil Nybegynder
23. juli 2000 - 18:08 #24
for langsom i load!
Avatar billede void Nybegynder
28. juli 2000 - 22:11 #25
roslev-> Kunne du ikke tænke dig at lave det til et svar?
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2000 - 22:35 #26
Jeg vil sådan lige på falderebet vide hvad det er for topdesigner-sites Roslev besøger?

For det er ikke de samme som mig.

Og går i mit stille og rolige sind, meget ud fra at designere i topklasse, laver noget der virker hos alle.

Men nu til void\'s ? : Det ser fint ud. Personligt er jeg ikke vild med den scroll-effekt. Men respekt for dem der gider sidde og kode det. For det er nyt og utraditionelt, og man tænker wow første gang, og sådan skal det vel være.
Rent grafisk er det lidt mudret, men det er det vel med vilje. Og i slutmenuen bliver man rundtosset af de der fiser frem og tilbage.

Men verdensklasse det er det ikke helt, måske i DK men verden er stor....
Avatar billede void Nybegynder
14. august 2000 - 11:55 #27
Nu lukker jeg det altså! Og der er kun to af dem jeg vil give point, jeg kan give point! Men ellers var der 4 jeg havde givet point!
Jeg giver kun point til dem der har vurderet det jeg bad om og ikke dem der bare har sagt noget om loadetiden!

the VoiD
Avatar billede void Nybegynder
14. august 2000 - 11:55 #28
Nu er der 3... Det er et UUUUUUUUNDERLIGT SYSTEM!!!
Avatar billede void Nybegynder
14. august 2000 - 11:58 #29
Nårh, jeg ville faktisk have givet 5.. men Prodic lavede ikke et svar...

MPJ-> Grunden til du kun fik 15 er at du bare sagde det samme som de andre.. Det skrev du osse selv, men du forsvarede mig og det synes jeg du skal have point for :)

the VoiD
Avatar billede void Nybegynder
14. august 2000 - 12:01 #30
prodic>> Skriver du ikke lige et svar? Så får du 30 point :)
Avatar billede prodic Mester
14. august 2000 - 12:46 #31
jeg har skrevet et svar og fået 18 point. de 12 op til 30 kan du købe slik for nede hos købmanden.
Avatar billede mpj Nybegynder
14. august 2000 - 13:12 #32
void>>
Jeg har vist fået 33??????
Avatar billede void Nybegynder
15. august 2000 - 23:39 #33
ok! Der er ET ELLER ANDET galt med det her system!!!!!!! Jeg trykkede på avanceret og skrev at prodic skulle have 30, mpj skulle have 15, def skulle have 30 og mainframe 30... så ville der være 15 tilbage.. Disse femten skulle forhøjes hvis roslev kom tilbage og skrev et svar så han også fik 30! SKOD system!

prodic-> SoWy, jeg mente selvfølgelig roslev da jeg skrev du skulle skrive et svar :) Må undskylde de få point, men systemet gør som det selv har lyst til, åbenbart!

the VoiD
Avatar billede mpj Nybegynder
16. august 2000 - 16:34 #34
Jeg tror systemet har retfærdighed indbygget...!
Den kunne føle at jeg havde fortjent 33...

*LOL
Avatar billede void Nybegynder
16. august 2000 - 18:49 #35
Hehehe...