Avatar billede funsoft Nybegynder
15. maj 2002 - 08:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Pc genstarter hele tiden

Jeg har et problem. Min pc`er kommer med den så kaldte bsd fejl, et sekund efter genstarter den. Nogen gange efter 2 min. andre gange efter 2 timer.

Jeg bruger Winxppro dk
Har en amd k6-2 500
Geforce pro 256 ddr 32mb

Er der nogen der ved hvorfor?
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
15. maj 2002 - 08:47 #1
Jeg ville skyde på at det er fordi du har for lidt ram, det havde jeg samme problem med.. Det kan også være fordi at der er en ledning som lgger ovenpå rammene, eller at dine ram ikke sikker ordentlig i...
Avatar billede hirayz Nybegynder
15. maj 2002 - 08:47 #2
Jeg havde samme problem, så jeg geninstallerede men det er vel næppe nogen holdbar løsning

XP er heller ikke det mest stabile styrersystem endnu
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 08:48 #3
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 08:49 #4
Du skal først slå genstart ved systemfejl fra og se hvad fejl meddelse den evt kommer med.

H-klik på denne computer-egenskaber-avanceret-klik på start og genoprettelse og fjern hakket i genstart ved system fejl.
Avatar billede funsoft Nybegynder
15. maj 2002 - 08:54 #5
resten det er nu gjort.
Kan det være en ram fejl.?
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 08:54 #6
Takker for point men se nu først om det hjælper.

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 08:54 #7
Det kan være 100 ting.
Avatar billede hirayz Nybegynder
15. maj 2002 - 08:57 #8
Det kan være enhver hardware der fejler, det kan også være en fejl i XP...

Da XP er rimeligt nyt og der ikke er udgivet nogen Service Packs er det ikke så stabilt, så det er ikke sikkert at det er en hardware fejl
Avatar billede funsoft Nybegynder
15. maj 2002 - 08:57 #9
Jeg vil gå linket slagvist igennem.
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 08:58 #10
Har du evt lagt nogen nye driver ind ?
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 08:59 #11
Og har din maskine gjort det fra starten og hvis ikke hvornår begyndte den så?
Avatar billede funsoft Nybegynder
15. maj 2002 - 09:02 #12
Jeg har installeret et webcam D-link DSC-350 for nylig.
Men den har stort set altid gjort det.
Selv med win98se bare ikke så tidt. Der kunne den være tændt i 2 dage før den slukkede.
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 09:07 #13
Hmm så kan det tænkes det er en hardvare fejl.
Avatar billede resten Nybegynder
15. maj 2002 - 09:07 #14
Men lad os se hvilken fejl den kommer med så vi har noget at gå efter.
Avatar billede funsoft Nybegynder
15. maj 2002 - 09:13 #15
Igår da jeg startede movie maker for at bruge mit webcam døde den med det samme. Her til morgen var jeg inde på www.dlink.com og hente xp driverne.
Og nu kan jeg ik` få den til at gå i stå. Det kan måske være det. Vi må se.
Avatar billede funsoft Nybegynder
15. maj 2002 - 09:14 #16
Jeg brugte også det webcam på win98se og der gjorde den det også.