Avatar billede seider Nybegynder
14. maj 2002 - 15:43 Der er 7 kommentarer

server object shared

hvordan laver man et server object der kan tilgåes af alle bruger ?

ide'en er at spare databaseopslag, da mange data hentes igen og igen fra databasen og da de ikke ændre sig ofte ville jeg meget gerne have et delt hukkomelses object jeg kan bruge til de her data - gerne i form af et array eller andet database lignende object.

Er der et godt bud ?
Avatar billede seider Nybegynder
14. maj 2002 - 15:44 #1
sådan lidt af et caceh object for at spare nogle database opslag
Avatar billede medions Nybegynder
14. maj 2002 - 15:51 #2
Well, hvis jeg var dig, ville jeg lave en XML fil som indeholdte de data'er som blev brugt oftest!- XML er enormt hurgigt!

//>Rune
Avatar billede steent Nybegynder
14. maj 2002 - 15:53 #3
Ja XML er enormt hurtigt NOT.
XML er meget brugbart, men IKKE hurtigt. XML er godt til dataudveksling og kompabilitet over forskellige OS.

/Steenen
Avatar billede medions Nybegynder
14. maj 2002 - 15:57 #4
? Mente bare jeg havde hørt at XML var hurgigt! -Well, hvis ik', så undskylder jeg hvis jeg har ledt dig på vildspor!

-men i dette tilfælde tror jeg det ville være en hurtig løsning.. -da en txt fil er langsommere at søge i!

//>Rune
Avatar billede tmceu Praktikant
14. maj 2002 - 16:01 #5
Hvis det er samme side, kan du cache siden og behøver derfor ikke gøre ret meget.

Er det den samme .ASP side der kaldes igen og igen, eller er det kun de bagvedliggende data som anvendes på mange sider ?
Avatar billede seider Nybegynder
14. maj 2002 - 16:11 #6
det er same data der bruges på mange genereret sider, derfor skal data'ene caches og ikke siderne, desuden skal der være mulighed for at man tvinger cache'en til at opdatere.

lidt tricky men det er jo bare det jeg gerne vil have :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
14. maj 2002 - 16:17 #7
Inden vi kaster os ud i noget kode, lad os antage at vi har fundet på noget, så du kan cache dine data. Hvordan vil du tvinge opdateringen igennem ? læs: skal det styres fra klienten, serveren, hvad er betingelsen ?

Og hvor meget data drejer det sig om ?