Avatar billede jssdk Nybegynder
11. maj 2002 - 14:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min harddisk holder op med at køre rundt

Hej, min 20 gb samsung brokker sig godt nok  ;-(

Der sker det når min maskine står og køre, kan jeg høre motoren i harddisken pludselig stopper, og hd´en går død og holder op med at svare  (ret logisk hva´)  jeg har prøvet at skifte strømforsyning m.m.  uden den kører bedre..

Nogle Foreslag til hvad der kan være i vejen??

Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2002 - 14:22 #1
prøv at gå ind i bios under Power Mangement og se om harddisken er sat til at stoppe efter x antal minutter
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2002 - 14:23 #2
der kan også være en alvorlig fejl på disken!
Avatar billede jssdk Nybegynder
11. maj 2002 - 14:38 #3
Hey retaxes, tag for et ellers godt konstruktivt svar  ;) ..

Jeg Opgiver disken, da det ikke kan være noget i biosen, det er nogle gange allerrede når maskinen styarter at motoren ikke kører rundt..

Kan en Sådanne disk laves, jeg ved godt at det ikke kan betale sig--men der ligger regnskaber, bogføring m.m. på disken..

Rigtige Mænd tager ik backup  ---de græder..OG DE GRÆDER MEGVET NÅR ALT DATA GÅR TABT  ;)
Avatar billede jssdk Nybegynder
11. maj 2002 - 14:38 #4
der skulle vel egtenlig stå TAK?
Avatar billede whatever Nybegynder
11. maj 2002 - 14:49 #5
http://www.ibas.dk/ kan normalt redde døde harddiske - men det er dyrt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2002 - 15:56 #6
undskyld at jeg ikke svarede, jeg var optaget af andre sysler ;o)

Det skulle vel ikke være helt umuligt at redde dine regnskaber m.m., få fat i en ny harddisk, sæt den nye som master når den er fdisket & formateret.
Den gamle der strejker skal sidde som slave, så kan du kopiere indholdet over i den nye under en mappe f.eks glmappe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2002 - 15:57 #7
under alle omstændigheder skal du nok ikke bruge den mere til at starte windows på.
Avatar billede baryleren Nybegynder
12. maj 2002 - 21:14 #8
Hvis disken sidder i en harddiskskuffe kan den være problemet. Ellers kan det være kablet den sidder på, som volder problemer.

Hvis disse svar ikke hjælper vil jeg foreslå dig at få taget back up snarest.. =0)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:24 #9
takker for pointene..