Avatar billede klestrup Nybegynder
09. maj 2002 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør recovery disk'en?

Jeg har netop købt en Compaq Presario 700 bærbar med Win XP installeret. Det første jeg gjorde var at forsøge at konfigurere en ny trådløs mus. Så gik det galt, - sort skærm ! I manualen læste jeg så at jeg kunne benytte recovery-disken. Det forsøgte jeg. Jeg valgte "Standardindstillinger", men der skete stadig intet. Mine spørgsmål er: Hvad er standartindstillinger? - (Manualen siger at det er fabriksindstillinger) Da Win XP jo indeholder sit eget styresystem, burde det da være standardindstillinger, - eller ?
Jeg nåede desværre ikke at tage sikkerhedskopier inden jeg gik i gang, og det ser ikke ud til at der medfølger en CD-rom med Win XP, så jeg kan ikke reinstallere på anden vis. Hvad f... gør jeg nu ?
Avatar billede popsy Novice
09. maj 2002 - 20:04 #1
Cpmpaqs recovery disk system, fungerer således at dublot skulle kunne indsætte den, og så installeres alle drivere + styresystem igen, som de var ved købet.
Windows xp indeholder ikke sit eget styresystem, det ER et styresystem :)

popsy
Avatar billede klestrup Nybegynder
09. maj 2002 - 20:55 #2
Nu har jeg forsøgt 3 gange, - der kommer kun en sort skærm
Avatar billede klestrup Nybegynder
09. maj 2002 - 21:01 #3
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede klestrup Nybegynder
09. maj 2002 - 21:10 #4
Der står i manualen, at systemet er configureret på partition D. Det vil vel sige, at Windows XP ikke ligger på reveryCD-rommen, men blot skal reconfigurere windows fra D-drevet?
Noget tyder altså på at configurationen på D-drevet er ødelagt, eller hvad? (Jeg har overhovedet ikke hverken fjernet eller lagt noget ind på D-drevet).
Avatar billede stensen Nybegynder
11. maj 2002 - 22:47 #5
Hvis jeg var dig,ville jeg aflevere Compaqs igen, den kan kun bruge dens,egne installioner.Alt andet bliver noget møg, for at sige det pænt..
Skriver af erfarring...
Avatar billede popsy Novice
06. august 2002 - 09:47 #6
Lukketid?

popsy
Avatar billede popsy Novice
25. august 2002 - 16:02 #7
Lukketid ?

Popsy