Avatar billede henrikkragh Nybegynder
09. maj 2002 - 12:05 Der er 7 kommentarer

pakke musikfil

Jeg har før stillet spørgsmål. Hvordan kan jeg pakke en musikfil så den kan være på en almindelig diskette??
Avatar billede sukos Juniormester
09. maj 2002 - 12:06 #1
hmm, om du kan få den i en str. så den kan være på en diskette, ved jeg ikke, men hvis du bruger winzip kan du pakke den over flere disketter
Avatar billede esoulman Nybegynder
09. maj 2002 - 12:06 #2
Det kan du ikke bare sådan gøre.. En mp3-fil f. eks. fylder måske 3 - 4 mb og er i forvejen komprimeret ufatteligt meget. Hvis du absolut skal have filen på diskette kan du bruge winzip og få det til at splitte filen over flere disks.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
09. maj 2002 - 12:07 #3
ved at konvertere filerne til mp3 med meget lav bitrate, eller til wma med meget lav bitrate.

Mvh. DJM Secret
Avatar billede prodic Mester
09. maj 2002 - 12:07 #4
Du kan pakke den med f.eks WinRar eller WinAce.
De programmer giver dig en mulighed for at gemme filerne så de enkelte filers størrelse tilpasser sig en diskette. Fylder det mere end 1, så gentager den bare numret på diskette nummer 2.

Det skulle være lige til at gå til.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
09. maj 2002 - 12:08 #5
Og hvis du vil bevare en fin kvalitet, så kan du jo bruge winrar/winace til at splitte filen op med.

Mvh. DJM Secret
Avatar billede rotne Nybegynder
14. maj 2002 - 08:50 #6
Eller du kan downloade Split File Shell Extension (gratis) fra følgende side:
http://space.dolphin.free.fr/Windows/split.html

Programstumpen er særdeles let at opdele filer med. Du kan endda lave den første del til en .exe fil, der selv klarer resten ved samlingen af filerne igen.

Og ja, - du skal nok ikke regne med, at du kan pakke en musikfil.
Avatar billede kma26 Nybegynder
17. maj 2002 - 12:40 #7
Filecutter fra zdnet.com . Freeware. Smart til mp3....