Avatar billede manon Nybegynder
09. maj 2002 - 10:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sende emails fra & til samme domæne virker ikke!

Hvorfor kan man ikke sende emails til samme domæne når man har webhotel hos Cliche.dk ??

Dvs. hvis jeg sender fra mail@manon.dk til test@manon.dk modtager jeg den aldrig - hvorfor?

(Ja, i behøver ikke at svare eller kommentere med "skift webhotel" - det hjælper mig ikke i situationen og jeg ved det godt at jeg burde skifte webhotel!
Cliche.dk´s egen såkaldte "24 timers support" er vistnok oppe på 24 dage nu, så der regner jeg ikke med at få et kvalificeret svar fra dem.)

Mine pop3/smtp er sat korrekt op!
Og jeg har flueben i "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse" og "Log på server til indgående post, før der sendes post", så er svaret: Ja!

Kan nogen her i forumet hjælpe????

Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
09. maj 2002 - 10:49 #1
Det lyder mærkeligt da det vel svarer til at @cliche ikke kan sende til @cliche.
Avatar billede manon Nybegynder
09. maj 2002 - 11:21 #2
startfirma.dk >>
ja, gør det ikke??
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. maj 2002 - 15:00 #3
Har du prøvet, at sende fra en ofir konto, og dermed tjekket, at det ikke er fordi mailserveren er helt nede?
Avatar billede manon Nybegynder
09. maj 2002 - 15:15 #4
har sendt til og fra hotmail/tdc/wol/cc/abusiness/azero/netsite/ofir og kam modtage uden probs. - det er kun når jeg sender til mig selv det ikek duer.
Avatar billede masterfix Nybegynder
09. maj 2002 - 15:28 #5
Har du prøvet at fjerne "fluebenet" - det plejer at hjælpe i visse tilfælde da f.eks. visse Linus-server i postprogrammet ikke så godt kan lide at man skal logge på med denne "ekstra" godkendelse".
Avatar billede manon Nybegynder
11. maj 2002 - 11:42 #6
masterfix >>
hvilket flueben henviser du til ?
Jeg har sat flueben i "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse" og "Log på server til indgående post, før der sendes post", fordi cliche.dk mener at Outlook skal sættes sådan op.
Avatar billede masterfix Nybegynder
11. maj 2002 - 12:14 #7
Manon >>>
Det er "fluebenene" på "Log på med godkendelse af sikker adgangskode" og "min server kræver godkendelse" som ikke skal være slået til.

Tjek også lige at din udgående post (SMTP) er sat korrekt op, hvis du ikke har fået en særskilt SMTP tilgang hos Clicke.dk skal du benytte din Internet-udbyders std. SMTP adresse (Læs mere herom på: www.e-company.dk/faq/mailhotel.htm )

Visse af "mine" kunder har haft samme problem som dig, men det er blevet løst når de har fjernet "fluebenene".

Det var dog morsom at "cliche.dk" mener at de skal være slået til, jeg tror at jeg vil tage et ekstra på deres hjemmeside og se hvad andre gode råd de ellers giver.

Hilsen / "masterfix"
Avatar billede manon Nybegynder
11. maj 2002 - 12:26 #8
hej Masterfix
Min SMTP er sat op til Tiscali -d et har de altid været, så det er ikke der jeg er afhængig af cliche.dk

Prøver at fjerne de flueben.

Men se mere på deres FAQ på http://www.cliche.dk/faq.asp (nr.2)
Avatar billede masterfix Nybegynder
11. maj 2002 - 13:10 #9
Hej Manion >>>
Som jeg ser det kan det kun være selve fordi at "fluebenet" er sat som beskrevet af Clicke.dk - spændt på hvad der sker når du fjerner det !!!

Spørgsmål.... Er der på din konto hos Clicke.dk oprettet en mailadresse der hedder "test@..." eller er det en "catch-all" mailadresse du har d.v.s. alt mail der kommer til dig går ned på din mailbox "mail@...."
Avatar billede manon Nybegynder
11. maj 2002 - 14:19 #10
masterfix >
ingen af mine kontoer er "catch-all"
hmm...ser ikke ud til at virke, selvom jeg fjerner fluebenet.
Avatar billede masterfix Nybegynder
11. maj 2002 - 14:41 #11
Det lyder sjovt !!!! :(

Jeg har lige sendt 2 e-mail til dig - prøv at returnere dem til mig og jeg tager et kik på kildekoden
Avatar billede manon Nybegynder
21. maj 2002 - 15:38 #12
lukker spm.
såfremt nogen ønsker at gøre krav på point, bedes de venligst gøre mig opmærksom på dette
Avatar billede guest Nybegynder
07. august 2002 - 09:33 #13
Jeg kan ikke sige hvorfor, men jeg har en work-around.

I kontoopsætningen i dit postprogram retter du din afsenderadresse til eks. MinMailVirkerIkkeLavDet@cliche.dk og vupti, du kan sende til dig selv og andre på domænet.