Avatar billede oktober Nybegynder
08. maj 2002 - 18:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan opfører cpuen sig når den er brændt af ?

jeg har en 1800+ som ikke vil starte kan det være cpuen der er brændt af ?
Avatar billede error_404 Nybegynder
08. maj 2002 - 18:39 #1
Du kan godt have lidt problemmer med at starte computeren, hvis CPU´en er brændt af...

Har du prøvet at tage kabinettet af din maskine og kigget efter om CPU´en er brændt, eller??

Det er nok det jeg ville anbefale dig at gøre, men jeg tror nu ikke at det er derfor!

Kan maskinen slet ikke starte??!
Avatar billede error_404 Nybegynder
08. maj 2002 - 18:41 #2
Hvis din CPU er røget sig en tur kan compteren overhovedet ikke starte.... det er jo den der er "hjernen" bag hele "ur-værket" :)

Er det et problem der lige er opstået, eller?! Sidder strømstikket til strømforsyningen rigtigt?! Er ramene "plugget" rigtigt i?!
Avatar billede milo4 Nybegynder
09. maj 2002 - 09:49 #3
Hvis computeren slet ikke vils starte, kan det være fordi at du skal trykke på den lille sorte knap, bag på kabinettet, - det kan muligvis være fejlen.
Avatar billede groggy Nybegynder
09. maj 2002 - 11:05 #4
Hvis cpuen er brændt af kan den, som error 404 siger, slet ikke starte op.

Prøv at gå alt hvad der hedder indstikskort, kabler og andre dele efter i computeren. Se om de sidder ordentligt i, og tjek om diverse kabler er sat til de rigtige steder.
Avatar billede oktober Nybegynder
09. maj 2002 - 12:54 #5
jeg har prøvet at tage blæseeren af cpu en den ser helt fin ud men kan man se på den om den er brændt ? Og evt hvordan ?
Avatar billede groggy Nybegynder
12. maj 2002 - 13:34 #6
Svjv er det ikke lige sådan at se på den. Men en anden mulighed der kan være sket, er at du har fået knækket coren. Hvis dette er sket, er din cpu helt død. Dette kan være lidt svært at se. Coren er den metaldel der stikker op i midten af cpuen. Prøv at kigge godt efter i kanten af denne metalfirkant. Er der gået en flig eller lignende af, er det meget skidt.

Men som jeg har sagt tidligere, så prøv at lige at gå alt hvad der hedder indstikskort, kabler osv igennem om de sidder ordentligt. Man kan hurtigt få skubbet noget løs, uden man bemærker det, når man roder med hardwaren i en computer.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 13:39 #7
Kører cpu blæseren, kører strømforsynings blæseren ? Hvis ikke træk strømkablet ud af den og vent 1 minut og sæt det i igen og tænd. Hvis det er en af de nye power supply og den har fået et statisk chock, kan det være derfor. Ellers har jeg ingen gode idér.
Avatar billede groggy Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:26 #8
oktober >> Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede groggy Nybegynder
06. november 2002 - 10:44 #9
oktober >> Luk spørgsmålet eller du vil blive anmeldt!
Avatar billede oktober Nybegynder
19. januar 2003 - 22:36 #10
det viste sig at være en defekt i biosen så der skulle et nyt bundkort til, og det viste sig at også havde haft samme problem med AMD 1800 Xp på dette Kort- så køb aldrig ABit Hvis I vil have det til at køre.......  men Asus Det kører