Avatar billede px6 Nybegynder
07. maj 2002 - 23:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Outlook..

Ok..
Jeg bruger Outlook Express altså det der kommer standart med WinXp. Mit spørgsmål og problem er dette:
Jeg har en hotmail account, den har jeg sat op i Outlook, således jeg i min outlook har en lib struktur som vist:
Outlook Express
I
I---Local Folders
I          I----Inbox, osv..
I
I---Hotmail
        I----Inbox, osv...

Hver gang der synches på denne måde modtager jeg mails i  min Hotmail/Inbox..
Men jeg har fundet ud af (efter lang tids sværgen og banden) at min Palm Vx syncher min Local Folders/Inbox, dvs jeg ikke syncher noget (en tom folder.)
Så er der jo disse mail-rules man kan sætte op, fx copy all incomming to folder, men det vil bare ikke virke for mig. Eneste grund til jeg overhovedet gider bakse med outlook (prøvet eudora, endnu mere besværligt) er at jeg kan synche mine mails til min palm.
Alle pda forums siger: det har vi ikke hørt om, det skulle jo bare køre fra start af.

Opsumering:
Outlook henter mails fra hotmail, men pda spiser en anden folder. Jeg er af den opfattelse at det her er ikke palm relateret men outlook problem.

Data:
Palm Vx OS 3.5, standart mail plug.
Outlook Express 6
Win Xp 2600
Outlook Conduit
Palm Desktop 4.01

200 point til den der får min pda til at hente mails ved blot et tryk på hotsynch knappen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. maj 2002 - 06:20 #1
Du vil altså kopiere alt mail fra din hotmail/inbox folder til din local/inbox. Eller vil du have din PDA til at sync din hotmail folder?

Hotmail/inbox -> local/inbox
  Funktioner -> Meddelelse -> Post...
  Ny...
  For alle meddelser
  Flyt til mappe

Hvis du vil have din PDA til at synkronisere med hotmail folderen kan dette sikkert også lade sig gøre, jeg ved bare ikke hvordan da jeg ikke er den lykkelige ejer af et sådan monster.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. maj 2002 - 13:33 #2
Problemet ligger i at hotsync KUN kan synce med din primære inbox.

Du er nødt til at købe alternative synkroniseringsværktøjer hvis du skal have det løst.

En mulighed kunne være dpSync fra Tateyama:

Application dpSync for Windows Address Book (WAB) (v1.21)
Download zip http://www.tateyama.hu/products/download/dswab12lite_en.exe
Website http://www.tateyama.hu/
Category Desktop - PC
Software type Shareware
Price US $ 14.99
Size 1620
Author Tateyama Laboratory Hungary Ltd  ( author only - edit/submit application )
Last updated 2002-03-06 23:51:27
Description dpSync for WAB is a conduit for Palm Hotsync®, which allows you to synchronize the address book in your handheld device running PalmOS® with the Windows Address Book used by popular applications such as Microsoft Outlook Express. After installation, dpSync for WAB registers with Hotsync® to synchronize the Palm Address Book. Now, dpSync for WAB has a limited support for Outlook.
Features
* Fully automated two-way synchronization
* Synchronization with multiple PCs
* Outlook Express Identity support
* Outlook Express folder support
* Many configuration options to personalize synchronization
* Intelligent and customizable address synchronization
* Handheld category support
* Multiple email and phone-number support
* Handheld custom field support
* Palm Desktop support
* Archiving support

NanoQ
Avatar billede px6 Nybegynder
29. august 2002 - 20:53 #3
Sorry for 3 månederes idling.