Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
07. maj 2002 - 22:38 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

EDBpriser.dk og alm. forhandlere?

Hej.

Er der nogen, som har erfaringer med at printe en "ønskeseddel" på en computer fra EDBpriser.dk, og gå ind til en aml. forhandler med den?

Vil de give mig computeren til samme pris?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
07. maj 2002 - 22:42 #1
hmm nej det vil de selvfølig ikke, da deres priser sikkert er dyere end edbprisers så skal de have noget prisgarenti noget, der siger at hvis det kan fåes billigere et andet sted, så giver de det billigere inu
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2002 - 22:44 #2
Dette er altså ikke erfaring :)

Men jeg tror da - hvis forhandleren af den maskine du gerne vil have vel at mærke ligger i samme by - at der er store muligheder for et evt. nedslag i prisen.
Avatar billede popsy Novice
07. maj 2002 - 22:47 #3
Grunden til at det er billigere på nettet, er at du ikke skal ekspederes = ingen løn til en ekspedient = mindre eller ingen service!

Det er yderst sjældent at man i en butik kan opnå samme pris, som man får i en netbutik.

Det man i stedet kan gøre, er at besøge en butik, benytte den vejledning man får, og derefter bestille tingene billigere online, varen er jo den samme!

popsy
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. maj 2002 - 22:48 #4
har prøvet at smide et stykke papir på borderet ved en forhandler fra edbpriser for et stykke tid siden.
Han kunne ikke gøre det billigere da han ikke ville tjene på det sagde han, vi snakker om 2000-3000 kr forskel på en sammelselv computer.
Skal lige siges jeg bor i en lille jysk by hvor vores 3 edbbutikker sætter priserne sammen, så de er rimelige høje :)
Avatar billede iq-n Nybegynder
07. maj 2002 - 22:48 #5
Jeg har gjodt det og fik faktis en der var billiger, da jeg selv samlede den. Der skar jo ikke noget ved at prøve, du kan jo bare gå ind og diskutere en pris.

N.B: gå ind til en "ren computer sælger", ikke noget med fona, merlin osv.
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
07. maj 2002 - 22:48 #6
Nej desvære kan du ikke regne med at få den til samme pris. da der kun er prisgarenti på de vare du ser i andre foretninger......men du kan måske finde et tilbud der er bedret i en foretning end på Edbpriser.

hvis du vil ha hjælp til en øndskeliste kan jeg godt hjælpe dig med at sætte det ratte sammen, og jeg kan måske også skaffe dig en forbindelse til et sted med meget fornuftige priser. men så må du lige sende en mail til mig om hvad du skal bruge computeren til ( hvad skal den ku ) det er jo dumt at købe en tik 30.000 kr. hvis du kun har behov for en til 8.000 kr......men skriv lige så skal jeg da nok vejlede dig så godt jeg ka. m.v.h. enjernhenrik@ofir.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 22:50 #7
det du skal "i følge deres egne regler" er at medbringe det tilbud "til de butikker der benytter disse pris garatier" og dokumentere at du kan få det billigere et andet sted, så hvis du skal bruge edb priser.... skal du finde den billigste der, og så gå ind på forhandlerens side, og printe tilbudet ud, husk at få deres navn og deslignende med, da det kan være at butikken vil undersøge det.

hvis du gør dette, kan du få den til samme pris i den butik du gå ind i, hvis de vel og mærket har prisgaranti

kan lade sig gøre &:-D har gjort det med en skærm &:-D

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2002 - 22:54 #8
Nu bliver der snakket om prisgaranti her og der er vist noget der skal forklares lidt:

Hvis en forretning har prisgaranti, gælder denne ikke på varer der bliver fundet på nettet eller i en lille by i nordsjælland - prisgarantien er områdefastlagt. f.eks. går jeg ind i Fona, Merlin el. en tredie "ren" computerbutik i Aalborg, der har prisgaranti, og forlanger at få en vare til samme pris som de har den i nordsjælland, så gælder det ikke.
prisgarantien gælder for varer der kan købes i samme by som butikken m. prisgaranti ligger i.
Avatar billede popsy Novice
07. maj 2002 - 22:56 #9
john_stigers> Kun korrekt hvis det fremgår af butikkens betingelser, ellers er det landsdækkende!

popsy
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2002 - 22:58 #10
popsy> Det har du ret i.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 22:59 #11
john_stigers.... den holder ikke, prisgaranti er prisgaranti på alle de varer de fører, i hele landet, jeg kan altså gå alle steder hend og finde en der er billigere blot jeg holder mig inden for DK, ellers skal de gøre kunden udtrykkeligt opmærksom på at det kun er i den by eller landsdel det gælder.
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
07. maj 2002 - 23:25 #12
jernhenrik: du har mail.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2002 - 00:28 #13
questis> som popsy skriver: hvis det fremgår af butikkens betingelser, ellers er det landsdækkende!
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. maj 2002 - 09:23 #14
Da jeg købte digital-cam, brugte jeg det at vade ind hos en af Hernings utallige forretninger der handler med dette.
Så på de modeller der måske var interessante, og den kostede da 2k mere hos dem end online - men efter en god samtale (hvor ekspedienten blev klogere på en del elektronik) og vi skulle have tilbehør som ekstra kort (org - da det kan nogle ting som uorg. ikke kan), taske osv. endte vi med at have fået så meget rabat at det at handle online med porto, og hvis der skete noget som gør den skal bruge garanti mv - ja, så var det bestemt ikke dyrere :)