Avatar billede tage Nybegynder
06. maj 2002 - 23:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lydløs PC

Jeg skal ha samlet mig en ny PC, som helst ikke skulle støje for meget.

Vandkøling er udelukket pga priserne!

Umiddelbart blir det nok et Aopen HQ08 fulltower m/ 300 w PSU (standard), Athlon XP 1800+, Asus A7700, 2x IBM Deskstar.

Jeg havde tænkte på følgende:

Thermaltake Silent Viking CPU-køler (21 db)
2 eller 3 80mm Papst Lownoise kølere i kabinttet (19 db)
begge harddiske monteret i gummibånd, evt med en 80mm blæser under dem (eller en under vær).
Noisekiller måtter
Og evt og en lownoise blæser i psu istedet for den medfølgende.

1. Er det pengene vær (eller vil den stadig larme)?
2. Blir PSU'en kølet nok, hvis jeg sætter den blæser i istedet?
3. Kan det betale sig at sætte blæsere under diskene, når der i forvejen er 3 kabinetblæsere?
4. PC'en kommer til at stå tændt meget ofte, så kan den holde en fornuftigt temperatur?
5. Er der andre forslag til små ændringer, der kan være til gavn?
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2002 - 23:53 #1
Har du kigget på:
http://www.intercom.dk/
Avatar billede -sofus- Nybegynder
06. maj 2002 - 23:53 #2
Prøv at gå ind på www.studiedata.dk de har lyddæmpning til harddisk og kabinetter.
Avatar billede dmcn Praktikant
06. maj 2002 - 23:53 #3
Ang. harddiskstøj kan jeg på det kraftigste anbefale følgende løsning: http://www.igaming.dk/news.php?nid=11
Derudover, så er IBM absolut ikke løsningen, hvis du går efter det støjsvage. Kig på Seagate Barracuda IV - de kører med ny fluid-teknologi, hvor kuglelejerne ligger i en form for væske, og dermed minimeres støjen.
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:53 #4
Jeg vil nok råde at at skifte de 2 IBM diske ud til en Maxtor eller Seagate med Fluid lejre, de larmer slet ikke :)
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2002 - 23:54 #5
Drop de der 80 mm blæsere, de larmer mere end du tror.

Min maskine's eneste køling kommer fra PSU'en (250 W) og en no-name blæse på Min Athlon 750.

Det er fint til mig, og jeg har endda lyddæmpet med filtmåtter i begge sider.

Min står tændt 16/24 timer
Avatar billede -sofus- Nybegynder
06. maj 2002 - 23:54 #6
Du kan også vælge at bruge en peltier til at køle din CPU med, det bruger en del mere strøm, men det giver ingen larm
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. maj 2002 - 23:55 #7
jeg har en maxtor 80gb fluid - og den larmer kun hvis jeg smider den igennem en rude ;0)
den kan klart anbefales - også til prisen!!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. maj 2002 - 23:55 #8
først ting, vælg soltek drv5 istedet for asus, så spare du din cpu for 10grader, og så larmer blæseren heller ike så meget jo HE..
2) køb Maxtor Fluid istedet for ibm - ibm har sagt at deres GXP120 ikke holder til at stå tændt i mere end 8timer om dagen - og det er jo ikke fedt , Maxtor Fluid er også Fuldstændig lydløse!

ellers ser det fornuftigt ud
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. maj 2002 - 13:00 #9
Jeg har lige været nede og købe en Maxtor Fluid, på basis at dette spørgsmål. Og jeg vil sige, det er satme en lækker harddisk.. Harddisken larmede mere da jeg åbne posen den var i, en når kan kopiere på den..
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 17:39 #10
Lukker du ikke snart dette spm.?
Avatar billede tage Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:26 #11
dette spå bliver lukket nu
Avatar billede tage Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:26 #12
luk
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. oktober 2002 - 17:28 #13
syntes godt nok en maxtor fluid larmer afsindigt meget, i forhold til min IBM 120gb 120gxper
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:44 #14
hvorfor tager du alle pointene selv?! Du har da fået respons!
Avatar billede dmcn Praktikant
15. oktober 2002 - 19:49 #15
tage : Du bedes komme med en MEGET god forklaring hurtigst muligt. Hvorfor har svarerne ikke fortjent point for deres svar/tid?
- n0rmality, coadmin
Avatar billede dmcn Praktikant
24. oktober 2002 - 20:21 #16
tage deaktiveres.