Avatar billede cbolvig Nybegynder
06. maj 2002 - 16:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Muligt svar på "ORA-12154: TNS:could not resolve service name"

Windows2k, IIS 5, ODBC, Oracle 7.3v2.5, PHP 4.2.0.

I det følgende forudsættes at ODBC forbindelsen til Oracle databasen virker.

PHP-CGI (php.exe) - Hvis du får fejlen
"ORA-12154: TNS:could not resolve service name", kan det skyldes at filerne
c:\ORANT\NETWORK\ADMIN\TNSNAMES.ORA
og
c:\ORANT\NETWORK\ADMIN\SQLNET.ORA

ender linierne med CR/LF (DOS), ret linieslut til LF (UX) og det virker. Du må selv finde ud af hvordan du ændrer det ;-)

PHP-ISAPI er ligeglad med dette, men er ustabil og kan ikke anbefales til produktion.
Avatar billede cbolvig Nybegynder
06. maj 2002 - 16:29 #1
-
Avatar billede cbolvig Nybegynder
06. maj 2002 - 16:34 #2
c:\\ORANT\\NETWORK\\ADMIN\\TNSNAMES.ORA
og
c:\\ORANT\\NETWORK\\ADMIN\\SQLNET.ORA

så kan det måske læses
Avatar billede cbolvig Nybegynder
06. maj 2002 - 16:36 #3
enkelt backslasher blev strippet, men selvf. skal det være enkelt slasher
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. maj 2002 - 16:48 #4
Ja eksperte er desværre lidt uening med sig selv om den vil strippe \ eller ej, i stil-spørgsmål formen gør den, ellers ikke :(

mht dit spørgsmål: Hvad er spørgsmålet?
Avatar billede cbolvig Nybegynder
07. maj 2002 - 07:49 #5
Jeg ved ikke hvad der skete men de slasher jeg skrev kan man i alt fald ikke se. Jeg ved godtnok ikke hvad stil-spørgsmål er.

Spørgsmålet er: hvorfor virker PHP opslag i extern Oracle DB ikke selvom ODBCforbindelsen er OK og "ASP" og Perl virker. Jeg ved godt det er usædvanligt at komme med tips uopfordret, men jeg havde brugt så meget tid på at finde løsningen at jeg gerne ville glæde evt. andre som måtte have samme problem og ledte efter en løsning. Løsningen er let når man kender den. Men hvis det er ubelejligt undskylder jeg mange gange og gør det aldrig mere.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2002 - 09:23 #6
Slet ikke ubelejligt.
Jeg forstod bare ikke i første runde.

mvh JakobA
Avatar billede cbolvig Nybegynder
07. maj 2002 - 09:45 #7
Tak.
Avatar billede cbolvig Nybegynder
13. august 2002 - 11:47 #8
Nå, nu er der da nogen som har rettet et eller andet, siden \'erne nu er med i min indledning.