Avatar billede kjoller Nybegynder
06. maj 2002 - 10:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

AppelTalk

Jeg har en w2k maskine og en bærbarmac, men selvom jeg installere AppelTalk så kan jeg ikke finde min maskine via mac'en.

Jeg har bare installeret protokollen, men kan ikke lave shares til mac's, hvad kan jeg gøre forkert?

Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 10:39 #1
Er det Win2k Prof eller Win2k Server?

Windows 2000 Prof kan ikke lave shares der kan ses af en Mac via appletalk, der skal du ha fat i en server version.
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 10:43 #2
Ellers kan du bruge enten PC MacLAN eller Dave.
Avatar billede kjoller Nybegynder
06. maj 2002 - 10:45 #3
Det er en Win2k Prof , jeg har det også oppe og køre på en serverudgave og der er ingen problemer, der installerede jeg bare og vupti så var der oppe.
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 10:47 #4
Det er fordi at Appletalk ikke er understøttet af Win 2000 prof..
Men du kan evt bruge enten PC MacLAN eller Dave, de virker fint på en 2000 prof :)
Avatar billede ymerdryz Nybegynder
06. maj 2002 - 10:49 #5
Hej Kjoller

Jeg er ikke klar over hvordan den fungere på en W2K ? Men på min W2K server
har jeg i sat hak i File Services for Machintost og det fungere uden problemer. Hvis du ikke har denne mulighed på din maskiene kan du få et program der hedder Dave. Programmet kan dl´s her  www.thursby.com
Avatar billede kjoller Nybegynder
06. maj 2002 - 10:51 #6
Hvor fandt du det felt, du kunne sætte hak i ?
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 10:52 #7
Som jeg har svaret, det kan ikke lade sig gøre at få en 2000 prof på et appletalk netværk uden ekstra software..færdig :)
Avatar billede kjoller Nybegynder
06. maj 2002 - 10:55 #8
Darkside >> ahh sorry jeg læste forkert, men hvad kan man så bruge protokollen til, kan man gøre det omvendt?
Avatar billede darkside Nybegynder
06. maj 2002 - 10:58 #9
kjoller, jeg mener at den appletalk protocol der er i 2k prof kan bruges så man kan udskrive på en appletalk printer, har ikke arbejdet så meget med 2k prof..