Avatar billede hunghing Nybegynder
06. maj 2002 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lille popuptekst, når musen peger over knap!

Jeg er ny og har lige oprettet mig som bruger. Men jeg har fået at vide at man kan få svar på spørgsmål angående diverse programmer her.

Jeg er igang med at lave et projekt med Director. Jeg har nogle knapper som skal vise en lille popup hjælpetekst når musen peger ind over. Det er ikke en mouseover funktion jeg tænker på, bare en lille popup hjælpetekst. Jeg har læst et af indlæggene hvor der bliver refereret til en side, men jeg fatter bare ikke en skid af koden. Håber der er nogen som nemt kan forklare mig metoden at gøre det på i Director.

/HungHing
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. maj 2002 - 08:08 #1
Jeg er ret sikker på at der en behavior i Library Paletten til det. Prøv at se om du kan finde den. Der er der i de hele taget mange gode funktioner.

Library Paletten er i Windows - Library Palette
Avatar billede hunghing Nybegynder
06. maj 2002 - 08:40 #2
Hejsa, det er ganske rigtigt. Jeg har også prøvet funktionen før med library palettetn, men jeg kender bare ikke proceduren til at gøre det rigtig på. Jeg trækker både tooltip og display text ind og laver et field med teksten. Kan du fortælle mig hvad jeg rigtig skal gøre der for at få tooltip tekst vist. Den gider simpelthen ikke at blive vist.

/Hans
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. maj 2002 - 09:39 #3
Jeg har ikke brugt den så meget så jeg kan ikke huske det lige i hovedet og jeg har ikke Director på den her maskine.

Men det plejer at være rimelig nemt. Normalt skal man bare trække behavioren over på etobjekt på stagen og så kommer der en pop-up menu.
Avatar billede hunghing Nybegynder
06. maj 2002 - 11:30 #4
Ok tak, jeg prøver!
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. maj 2002 - 11:32 #5
Ellers sig til, så skal jeg nok lige prøve at finde ud af det.

Tak for point!
Avatar billede hunghing Nybegynder
06. maj 2002 - 12:11 #6
Hej tino bh

Jeg har endelig fundet ud af det.
Det var de tre ting man skulle gøre.
Opret field med tekst placeres på ny sprite.
Hiv tooltip fra library paletten over på den ønskede knap som skal have popuptekst vist og hiv til sidst display text ind fra library paletten på den oprettede field.

Så er den der. Takker for tippene!