Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 14:46 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort....

Er der en der kan forklare mig hvorfor min sp..... computer ikke kan finde mit nye kort ??

kortet er et: GeForce2 MX-400

og der er strøm til AGP porten :o)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 14:46 #1
Har du også et onboard grafikkort?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. maj 2002 - 14:48 #2
Ehmm hvis den ikke finder dit grafikkort, hvad finder den så?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. maj 2002 - 14:49 #3
Du skal jo lige installere driverne til grafikkortet før computeren kan kende forskel på dit nye og gamle grafikkort....
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 14:51 #4
jeg har ikke noget onboard... jeg har været nød til at sætte det gamle tilbage. der kommer slet ikke noget billede når man tænder pc'en.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. maj 2002 - 14:53 #5
Prøv lige at sætte opløsning til 640x480, antal farver til 16 og opdateringsfrekvens til 60 Hz og put så dit nye grafikkort i og se om det virker.
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 14:58 #6
ingen held... er det skidt at ha' begge kort i samtidig ??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. maj 2002 - 15:03 #7
Jeg vil ikke mene det er nogen god ide. Du kan jo også kun tilslutte skærmen til ét grafikkort ad gangen.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:04 #8
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. maj 2002 - 15:04 #9
Hvad hedder dit gamle grafikkort?
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 15:06 #10
ja... men jeg er jo nødt til at ha' skærmen tilsluttet til det gamle PCI kort for ellers kan jeg jo slet ikke se noget.
Avatar billede kres69 Nybegynder
04. maj 2002 - 15:07 #11
Har du installeret Windows XP? Hvis det er en tidlig udgave af denne, er det ikke sikkert at din pc kan finde kortet før du har opdateret.

Ellers prøv at gå ind i kontrolpanel, vælg system, tryk på fanen hardware og derefter tryk på Display Adapters. Se om du ikke kan finde kortet ad denne vej.
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 15:11 #12
mit bundkort er et: GA 7DXR

gammel grafikkort: Diamond
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
04. maj 2002 - 15:12 #13
nick_the_man skrev:
ja... men jeg er jo nødt til at ha' skærmen tilsluttet til det gamle PCI kort for ellers kan jeg jo slet ikke se noget.

----

Øhhm what? Du skal tage dit gamle PCI grafikkort ud af maskinen. Så skal du putte dit AGP grafikkort i maskinen og så skal du til sidst slutte skærmen til dit AGP grafikkort.
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 15:14 #14
yep, XP er installeret.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:14 #15
Hent de nyeste VIA drivere til din bundkort. Jeg tror det er AGP driverne der mangler/skal opdateres.
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 15:17 #16
-> Fiskesuppe: det har jeg prøvet, men der kommer ikke noget billede. PC'en starter ellers som normalt, men ikke noget billede. derfor har jeg sat PCI kortet tilbage så jeg kan se hvad jeg laver.
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 15:18 #17
-> Schulze: det kunne måske godt være det... har du et link ?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 15:19 #18
Avatar billede makse Nybegynder
04. maj 2002 - 15:56 #19
Start op med dit PCI grafikkort.
Gå ind i bios. (Tryk 'Delete' ved opstart)
Find punktet 'Init Display first' eller lignende, og sæt den til 'AGP/PCI' eller 'AGP' Husk 'Save & Exit'.
Luk ned, og sæt dit AGP kort i Igen. (Fjern PCI kortet)
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 15:59 #20
-> Schulze: jeg kan ikke få det til at virke på den måde.

-> makse: jeg prøver lige selvom jeg synes jeg allerede har prøvet :o)
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 16:24 #21
-> makse: jeg har et punkt der hedder "Integrated Peripherals". derunder er der et punkt der hedder "VGA Boot from" og her kan man så vælge AGP eller PCI Slot og jeg har sat den til AGP... men her er jeg heller ikke heldig :o(
Avatar billede makse Nybegynder
04. maj 2002 - 17:05 #22
Har du brugt strømstikket til AGP porten?
Det skal normalt kun bruges til AGP Pro grafikkort, så prøv at fjerne strømstikket.

Check også at AGP_OV jumperen står til SW1:OFF og SW2:OFF
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 18:00 #23
nu har jeg prøvet med både strøm til og uden. og jeg har dobbelt tjekket SW1 og 2 og de er begge på OFF.

blæseren på kortet suser rundt så der er forbindelse på en eller andet måde... nu mangler jeg bare et billed :o)
Avatar billede makse Nybegynder
04. maj 2002 - 19:00 #24
Hmm, har du mulighed for at få afprøvet grafikkortet i en anden computer?
Det kunne jo være defekt.

Hvad sker der, hvis du har begge grafikkort sat i maskinen, og så skærmen tilsluttet PCI kortet?
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
04. maj 2002 - 19:06 #25
Jeg har desværre ikke mulighed for at teste det på en anden pc lige pt.

der sker ikke det helt store ved at ha' begge kort i samtidig, og skærmen tilsluttet PCIkortet. Blæseren på AGPkortet kører dog ikke mere... hvad det så end betyder.
Avatar billede d-boy Nybegynder
12. januar 2003 - 04:17 #26
det kunne tyde på det ik får strøm nok...har selv haft det problem før på nøjagtig det sammen kort,jeg købte mig en ny strømforsyning på 400W... så var det løst
Avatar billede d-boy Nybegynder
12. januar 2003 - 04:19 #27
Prøv og kig på din strømforsyning og se hvad  den levere af watt??
Avatar billede nick_the_man Nybegynder
17. marts 2004 - 22:51 #28
svar