Avatar billede madsmadsen Nybegynder
04. maj 2002 - 12:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kurt har problemer

Hej alle - nedenstående har jeg modtaget fra en bekendt - nogen bud ?

"Jeg er ved at opgradere min datters PC med helt ny indmad - d.v.s. at jeg
måtte også ud at købe et nyt kabinet, da det gamle tilsyneladende ikke er
et ATX, så det eneste der flyttes med er CD-rom drev og brænder - MB og
AMD DURON 1000 MHZ, 128 MB SD RAM og 20 GB HD.
Denne øvelse har jeg prøvet før med succes, men nu virker det ikke. Først
forsøgte jeg at sætte den gamle HD ind som master og den nye som slave -
for at undgå at installere WIN 98 igen - det gik OK i BIOS opsætning, men
PC'en ville ikke boote, og meldte fejl. Så afmonterede jeg den nye HD,
slettede den i BIOS'en, men det hjalp heller ikke. Et par gange startede
den op i fejlsikret tilstand, men derfra kunne jeg ikke komme videre, og
måtte så slukke for maskinen.  Til slut monterede jeg den gamle HD i den
originale maskine, samlede det hele, startede op, og fik at vide at der
ikke var noget operativsystem, og at jeg skulle lave en FDISK.
LORT - for rigtige mænd tager ikke back-up, og nu ligger der kun dos
et-eller-andet på maskinen, og WIN 98 er væk, og dermed er også alle Anja
og Anders filer forsvundet. (Jeg må se at få ringet og fortalt det - UHA)

Nå - men nu vil den nye PC heller ikke køre. Den starter fint op og kører
BIOS igennem, og jeg booter på en WIN 98 startdiskette, laver FDISK og
partitionerer den i to dele, og jeg får at vide at drev C: og D: er OK.
Propper WIN 98 CD'en i og i løbet af få minutter er den installeret - uden
problemer. SÅ kommer maskinen og siger at det var en succes, og at den
genstarter, OG SÅ KOMMER DER EN FEJL der hedder msgsrv 32 og at det er i
en fil som hedder setupx.ddl, og den spørger om jeg vil ignorere eller
slutte. Jeg kan ikke aktivere ignorere, og trykker så på slut, OG MASKINEN
DØR, og når jeg booter op igen er der ikke noget operativsystem. Dette har
jeg nu prøvet fire gange, og jeg har prøvet at formattere HD'en både via
en WIN98 startdiskette, og på gammeldags maner med en DOS6 version, men
her kan jeg bare ikke opdele HD'en i flere logiske drev. Men ligemeget
hjælper det, det er den samme fejl jeg får hver gang, og på samme sted.
Jeg har også prøvet af lave FORMAT C: for at fjerne evt. junk, det hjælper
heller ikke.
MEN min mistanke er, at det hele har noget med FAT 16 contra FAT 32 at
gøre, kan det være rigtigt? og i så fald, HVORDAN KOMMER JEG UD AF DET ROD?
Hvordan "rengør" jeg HD'en?

Hilsen Kurt"
Avatar billede rebecca Novice
04. maj 2002 - 14:18 #1
Ved ikke om det kan hjælpe at rense din bootrecord, boot på floppy og skriv "fdisk/mbr det renser din bootrecord uden at slette win
Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
04. maj 2002 - 14:19 #2
PS...Når du har lavet fdisk har du så sagt ja til understøttelse af store HD, hvis ja så kører du fat 32
Avatar billede jtt Nybegynder
04. maj 2002 - 14:50 #3
Hej MadsMadsen

Jeg har haft et lignende problem og fandt løsningen her

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q306618
Avatar billede madsmadsen Nybegynder
04. maj 2002 - 17:28 #4
Hej tak for svarene, som jeg mener må lede ind på en løsning. Især linket jtt beskriver det meget præcist. Men Fdisk/mbr kan muligvis anvendes.
Vi får se, ellers vender vi tilbage :-)
Avatar billede madsmadsen Nybegynder
04. maj 2002 - 17:30 #5
Hov den smuttede med at tildele JTT 60 point - jeg må have fumlet. Svaret er absolut brugbart -
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 22:43 #6
Du er nødt til at slette alle partitioner på HD først og oprette nye igen, for at skære det ud i pap skal du boote fra en diskettet, du skal boote computeren efter du har slettet partitioner, og derefter oprette nye, du ved sikkert at du skal bruge fdisk.
Avatar billede rebecca Novice
05. maj 2002 - 20:54 #7
Hej madsmadsen
Har lige læst kommentare og svar på dit spørgsmål og ser at du har fået accepteret mit svar ved en fejl, bekræft venligst dette så opretter jeg et spg.og giver dig pointne tilbage.
Mvh.Rebecca