Avatar billede vlklng Nybegynder
03. maj 2002 - 19:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

XP Home, stjæler Bandwith!

Hej, jeg har en ADSL forbindelse der hedder 512/512 - hvis jeg henter og sender samtidigt på fuld blus, så reduceres farten i sendehastigheden væsentligt, dvs. helt ned til 10-15 kb/s!!!!
Jeg har snakket med Cybercity og vi fik nulstillet routeren etc. etc., men det hjalp ikke og problemet var (desværre) ikke i deres ende af linjen.
Jeg har efterfølgende installeret Linux Mandrake 8.2 og derinde er der ingen problemer, der kører min hastighed med fuld fart, både upstream og downstream - uden nogen reduktion!!!

Håber i kan hjælpe!

P.S.:
Link til tweaks frabedes, for det har ingen effekt!!!!
Avatar billede soreno Praktikant
03. maj 2002 - 19:28 #1
prøv at fjerne QoS protokollen fra netværksindstillinger.
Avatar billede kapla Nybegynder
03. maj 2002 - 19:30 #2
Avatar billede nejmann Nybegynder
03. maj 2002 - 19:32 #3
This will help increase your bandwidth for any network connection.

1. Make sure your logged on as actually "Administrator". do not log on with any account that just has administrator privileges. To log in as an administrator:
-click on start->logoff->logoff
-in the logon screen hold Ctrl+Alt+Del.
-in the user field type 'Administrator' <-case sensitive.
-in the password field type the password for the administrator (if you don't have one leave blank)
-press ok

2. Start - run - type gpedit.msc
3. Expand the "local computer policy" branch
4. Expand the "administrative templates" branch
5. Expand the "network branch"
6. Highlight the "QoS Packet Scheduler" in left window
7. In right window double click the "limit reservable bandwidth" setting
8. On setting tab check the "enabled" item
9. Where it says "Bandwidth limit %" change it to read 0-- Click apply, OK, exit gpedit.msc
10. Go to your Network connections (start->my computer->my network connection-> view network connections). Right click on your connection, choose properties then under the General or the Networking tab (where it lists your protocols) make sure QoS packet scheduler is enabled.
11. Reboot , now you are all done.
Avatar billede vlklng Nybegynder
03. maj 2002 - 19:50 #4
Kapla0:
Fint nok med linket, men hvor fa´en finder jeg "recievewindowet" i regedit - er det den der hedder tcpwindowsize?
Avatar billede kapla Nybegynder
03. maj 2002 - 19:58 #5
TcpRecieveWindow hedder den, Se evt. http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#100
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 19:59 #6
vlklng> Det er helt sikkert QoS pakkeplanlægning der skal fjernes da der er den der stjæler båndbredde!
Avatar billede konex Nybegynder
03. maj 2002 - 20:00 #7
Prøve at kig her det kan nok hjælpe dig

http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=269
Avatar billede vlklng Nybegynder
03. maj 2002 - 20:28 #8
John Stigers:
Hvordan kan det være sikkert, når jeg lige har fjernet programmet og re-booted uden nogen forandring er sket????
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2002 - 20:30 #9
viking> hmmm....
Avatar billede vlklng Nybegynder
03. maj 2002 - 21:24 #10
nejmann:
Jeg har kun én konto - dvs. når jeg logger af og trykker ctrl+alt+delete og indtaster "Administrator" - så siger den noget med begrænset konto...

gpedit.msc findes ikke på mit system - den siger "gpedit.msc findes ikke på systemet, kontroller at det er stavet korrekt -bla-bla-bla-bla."

.....Og ja, jeg har installeret Qos :)
Avatar billede genx Nybegynder
27. maj 2002 - 18:18 #11
For at opnå den "rigtig" båndbredde i XP og andre windoze maskiner skal følgende gøres:

1. Disable eller formindske QoS.
2. Følge disse guides: http://www.speedguide.net/Cable_modems/cable_reg_win2k.shtml
Avatar billede genx Nybegynder
27. maj 2002 - 18:18 #12
Skulle have været et svar:
For at opnå den "rigtig" båndbredde i XP og andre windoze maskiner skal følgende gøres:

1. Disable eller formindske QoS.
2. Følge disse guides: http://www.speedguide.net/Cable_modems/cable_reg_win2k.shtml
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2002 - 20:06 #13
genx> det du skriver er foreslået for læææænge siden - læs svarene inden du selv svarer.
Avatar billede vlklng Nybegynder
27. maj 2002 - 23:24 #14
Har stadig ikke fundet løsningen, lidt underligt - for jeg kan da ikke være den eneste, med ADSL der har det her problem - har snart posted rundt på samtlige boards på hele kloden!!! :s
Avatar billede konex Nybegynder
04. juni 2002 - 13:34 #15
nejmann >> gpedit.msc er kun en mulighed i Pro udgave.
Avatar billede vlklng Nybegynder
08. januar 2003 - 00:28 #16
Lukker