Avatar billede don_migo Nybegynder
03. maj 2002 - 14:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket CD-rom drev skal jeg vælge???

Hej jeg har tænkt mig at investere i et udmærket cd-rom drev... Hvilket vil du anbefale???

Avatar billede milo4 Nybegynder
03. maj 2002 - 14:48 #1
Skal det udelukkende være et cd - rom drev, eller skal det også være et DVD drev eller en brænder??
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. maj 2002 - 14:49 #2
Jeg vil anbefale dig at købe enten en brænder eller et dvd-drev alt efter hvad du har mest brug for. Du risikerer bare at fortryde senere.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
03. maj 2002 - 14:50 #3
Jeg vil anbefale sådan en som den her http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1284587895
Den er billig og kan det som et CD-Rom-Drev skal kan
Avatar billede eagle124 Nybegynder
03. maj 2002 - 14:51 #4
Hvis vi snakker brænder vil jeg helt klart anbefale Plextor f.eks. denne her http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274667918
Avatar billede eagle124 Nybegynder
03. maj 2002 - 14:52 #5
den koster i øvrigt heller ikke mere end andre brændere
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. maj 2002 - 15:13 #6
Hos http://www.midtdata.dk kan du få et Sony 52x CD-ROM drev til under 300 kr. Det kan jeg godt anbefale! Er du ligeglad med penge, så købe du Plextor - det er det bedste!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede don_migo Nybegynder
03. maj 2002 - 19:48 #7
Jeg har købt et Creative, 52speed... Jeg skulle bare bruge et cdrom drev, da jeg har et dvd drev i forvejen, men nogle spil, kan man ikke læse på et dvd drev, da man er begyndt at skrive i en yderste bane, som man ikke kan brænde i, men godt læse med et cdrom drev, man kan kalde det en slags sikkerheds løsning mod pirater... Denne funktion/sikkerhed går så også ud over dvd drev. Og da jeg overvejer at anskaffe mig et brænderdrev, er det ikke særlig sjovt at brænde fra et dvd drev, som jo læser med lort hastighed...
Avatar billede mcfrede Nybegynder
03. maj 2002 - 20:02 #8
Det er da vist en skrøne, det kan da godt være at et 16 speed dvd-drev læser dvd'er med 16x, men almindelige cd'er læses langt hurtigere (32x og opefter), og det er rigeligt hurtigt!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
03. maj 2002 - 20:02 #9
Hvi sdu skal købe et cdrom drev der performere best så skal det klart være 52x Samsong

JEg har testet næsten alle de cddrev der er på market, og samsongen er den der klart performer best og bruger mindst cpu use.!!

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1284617892

hvis du har interesse så kan jeg maile dig nogle test resultater!
Avatar billede don_migo Nybegynder
03. maj 2002 - 20:06 #10
Jeg vil meget gerne se dine test resultater... E-Mail: Esbenhomie@hotmail.com.
Tusind tak forresten for alle jeres svar... Jeg giver djeclemen pointene... Men tak til atlle.