Avatar billede fnuggi Nybegynder
03. maj 2002 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Gemme filer i Access DB

Hej alle

Jeg har lavet en webside, hvor folk har lov til at kommentere ting, men de skal også have lov til at uploade filer til mig, således at de ligger sammen med kommentarene i Database recorden. Er dette muligt, websiden er asp ?????
03. maj 2002 - 14:26 #1
Du skal gemme filerne ved siden af databasen og blot gemme et link/reference til filen.
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 14:26 #2
I would suggest that the file is copied to your WEB and the database only stores the path+file name. Documents can fill quite a bit and Access does have its limitations.
Avatar billede fnuggi Nybegynder
03. maj 2002 - 14:37 #3
Er der nogle der ved hvordan man gør det i asp ??? og hvad hvis der er flere filer... kan access håndtere det i et felt ????
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 14:38 #4
In Access its possible to store documents and pictures in an OLE Object field. Then when then its also possible to open for example Word or Paint to show the object. In ASP this isnt possible (as far as I know).
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 14:40 #5
I would ask the ASP freeks about how to get the path + filename.
If you want to have more than one document then I would suggest another table (one to many) for storing these.
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2002 - 14:48 #6
tak :o)