Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. juli 2000 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Det kan da ikke være rigtigt???

Hejsa!

Det kan da umuligt passe at det er nødvendigt at være logget på den maskine hvor der er installeret SQL server før at man kan få fat i selve SQL serveren og dens tabeller??

Kan det have sin rigtighed?? Hvis ikke hvad har jeg så gjort galt??

Nikolaj
Avatar billede klausd Nybegynder
07. juli 2000 - 15:02 #1
Client Network Utility i SQL Server.. lav en forbindelse via IP nummer (med login o.s.v.) til din maskine med SQL Serveren installert ... og du kan få kontakt gennem Enterprise Manageren på andre maskiner der er er koblet i net.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
07. juli 2000 - 15:10 #2
Hvad nu hvis INGEN ting fra SQL serveren er installeret på clienten?? Hvad gør jeg så??

Avatar billede buhl Nybegynder
07. juli 2000 - 15:41 #3
Kan du få kontakt til SQL Serveren vha. ODBC Data Sources i Control Settings?
Avatar billede nolle_k Nybegynder
08. juli 2000 - 14:14 #4
Nope!!
Avatar billede pfn Nybegynder
10. juli 2000 - 08:43 #5
Det lyder som om du kunne have et netværksproblem. Har du prøvet at ping'e serveren?
Avatar billede nolle_k Nybegynder
10. juli 2000 - 09:55 #6
Hej igen!!

Har løst det egentlige problem!

Network Libraries i ODBC Data Source i control panelet skulle bare sættes til at bruge TCP/Ip hvilket jo er logisk nok!! Men er der så nogen, der ved hvordan man sætter dette fra VB??

Nolle_K

Avatar billede nolle_k Nybegynder
14. juli 2000 - 14:40 #7
H