Avatar billede mhuus Nybegynder
02. maj 2002 - 15:13 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Point til Thomas jepsen

Hej Thomas

Tusind tak for al den hjælp jeg har fået fra dig mht. til mit tidligere spørgsmål, vedrørende ophævning af nummering i access jeg sender dig en bunke point som tak, og endnu en gang tak
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 15:17 #1
Link til det oprindelige spørgsmål?
Avatar billede mhuus Nybegynder
02. maj 2002 - 15:19 #2
http://www.eksperten.dk/spm/203230 her er linken...hvis din kommentar er forstået korrekt... (til Nanoq)
02. maj 2002 - 15:19 #3
Avatar billede nicklasb Nybegynder
02. maj 2002 - 15:19 #4
Tror det er denne http://www.eksperten.dk/spm/203230

Men det er desværre ikke lovligt.. Du må højest give 200 point i alt.. Så tag selv 60 fra dette spørgsmål..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 15:19 #5
oooh... http://www.eksperten.dk/spm/203230

Venligst selv læg et svar, og tag point igen.

For det første må der MAX udloves 200 point for et spørgsmål. For det andet skal løsningen være tilgængelig for alle Ekspertens brugere og for det 3. er det ikke godt at smide flere point oven i hatten EFTER spørgsmålet er lukket. Spørgsmålet var oprettet til 60 point. Derfor bør der ikke gives mere for svar.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 15:22 #6
well.. coadmins er hermed gjort opmærksom på dette spørgsmål, da jeg ser det som en overtrædelse af Ekspertens regler.
Avatar billede mhuus Nybegynder
02. maj 2002 - 15:25 #7
efter som thomas har været så utroligt hjælpsom, og brugt meget tid på at jeg har sendt data-basen frem og tilbage til ham, for at få nogle løsninger og få rettet en masse fejl, som der desværre var på sådan en data-base, så er det vil ikke urimeligt at han får nogle flere point....?? for skulle han have point for hver gang han har rettet i den, tror jeg ikke at jeg kunne nøges med at udlove de point jeg har gjort...
02. maj 2002 - 15:26 #8
MHuss har efterfølgende bedt mig lave nogle flere ændringer til den samme database. Derfor disse ekstra point.

Du har ret i, at løsningen dermed ikke er gjort tilgængelig for alle på eksperten, men hvor tit sker det ikke (især i Access-kategorien) at folk beder om at få tilsendt databasen, da en løsning kan være umulig at forklare i ord.

Men det er godt, at vi har dig, Nanoq, til at holde øje med folk - og dermed forhindre at folk kan bruge sitet til at få den hjælp, som de ønsker.

/Thomas
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 15:31 #9
bare sig til hvis det skulle være en anden gang...
Avatar billede mhuus Nybegynder
02. maj 2002 - 15:32 #10
Som en nybegynder på eksperten som MIG, er det da kun positivt at have menesker som Thomas på eksperten, da det bevirker at jeg som første gangs besøgende, har fået en utrolig flot behandling og derfor vil anbefale eksperten alle steder hvor jeg hører om nogle med problemer.-... DET KAN I DA ALLA SAMMEN KUN VÆRE GLADE FOR....POSILIV OMTALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 15:34 #11
well... ekspertens regler er til for at blive overholdt...

Jeg gider ikke selv tage diskutionen... Den har jeg efterhånden taget for tit. Derfor blander jeg coadmins ind i det. :)
02. maj 2002 - 15:41 #12
Ringer du også til politiet, hvis du ser en person gå over for rødt, Nanoq? Eller hvis en person har glemt at tænde kørelyset på bilen?

Hvorfor er det, at folk er ekstra ivrige med at anmelde hinanden her på Eksperten.dk
Hvis jeg var ny, som Mhuus, så ville jeg da blive bekymret for at stille spørgsmål næste gang - man aner jo ikke om man gør noget forkert og bliver meldt til politiet....undskyld CoAdmins.

Prøv lige at skeln mellem hvad der er snyd og hvad der er rimelighed.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 15:45 #13
I reglerne står der bragende tydeligt at jeg har pligt til at anmelde overtrædelser af Ekspertens regler når jeg ser dem.

Eksperten er IKKE at sammenligne med "den virkelige verden". Skal Eksperten ikke gå op i hat og blå briller, som har været en stigende tendens det sidste stykke tid, skal den køres efter meget faste rammer. Bla. derfor er der ved at blive udarbejdet et bedre dækkende, og lettere forståeligt regelsæt.
Avatar billede mhuus Nybegynder
02. maj 2002 - 15:48 #14
Til Nanaq

Jeg tror kun at eksperten er interseret i at siden bliver positivt omtalt, rund omkring, men hvis du lige fortæller mig hvordan jeg kommer i kontakt med dem, så vil jeg fortælle dem at en regel rytter er ved at ødelægge siden og dens omdømme!!!???
Avatar billede dmcn Praktikant
02. maj 2002 - 15:49 #15
Jvf. ekspertens regler er maksimum for et oprettet spørgsmål 200 point. Er dette for lidt for en løsning henvises til www.sharksforum.com. Som nanoq også siger er det ikke kotume at udlove flere point efter et spørgsmål er lukket, og yderligere skal alle løsninger være tilgængelige for alle på eksperten.
Hvis mhuus har ønsket mere hjælp via e-mail, og thomasjepsen har ydet denne hjælp, så skal der betales med andet end eksperten-point - simple as that.
Ang. thomasjepsens kommentarer til nanoq: I virkelighedens verden har vi flere tusinde love, og ja, jeg tror nanoq ringer til politiet hvis han ser en bryde ind i et hus - en overtrædelse af en regel på eksperten ville jeg sammenligne med dette, da vi har så få regler her.

Den endelige beslutning bliver derfor: thomasjepsen skal tilbagelevere de 200 point til mhuus.

- n0rmality, coadmin
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 15:50 #16
mhuus, anmeld mig for misbrug af Eksperten, hvis du er utilfreds :)
Avatar billede dmcn Praktikant
02. maj 2002 - 15:50 #17
mhuus : Og du kan altid kontakte admin: www.exp.dk/kontakt.phtml. Tror nu ikke du får meget ud af det - nanoq's anmeldelser er vi mange, der er meget glade for.
Avatar billede mhuus Nybegynder
02. maj 2002 - 15:58 #18
Til nOrmality

Sikken en gang fis.... men når jeg engang anbefaler denne side til andre nye.. så skal jeg nok sige til dem at de skal starte med at bruge deres ny erhvervede point på at stille det første spørgsmål... hvordan skal man begå sig.. i stedet for at få hjælp til sine problemer.... hovedsagen må da være at man får belønning får sin hjælp... hvor var nanoq's hjælp på problemet, og var det har der tilbød at jeg efter og have arbejdet med problemet i 10-12 timer bare kunne sende det til ham, for så ville ham afhjælpe problemet....!!!!!

der findes også mennesker der ikke kan finde ud af alle programmer selv... og det er vel derfor siden findes...!!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. maj 2002 - 16:01 #19
Avatar billede dmcn Praktikant
02. maj 2002 - 16:05 #20
mhuus : Hvad du siger til folk når du anbefaler siden blander jeg mig ikke i - men om du overholder reglerne, det holder jeg øje med.
Som sagt, alt aftalt udenfor eksperten skal ikke betales med eksperten-point. Send ham 3 flasker rødvin, eller en check på 500 kr., hvis du vil betale ham.
02. maj 2002 - 16:14 #21
Det vil altså sige, at det fremover er forbudt at bede Spørgeren om at sende en database, således at man kan hjælpe ham. Det sker flere gange om ugen, netop fordi det ofte kan være svært at gennemskue et problem, når der er hundredevis af egenskaber i et Access-objekt, som kan forårsage et problem...

Måske skulle i lægge et filter på, således at ord som: "Sende database" bliver filtreret fra. Endvidere bør alle EMail-adresser blive filtreret fra....hvad skal vi med dem?

Måske skulle Eksperten.dk selv styre hvormange point der bliver givet. Så var spørgeren fri for at skulle tage stilling til hvor mange point han vil af med....
Avatar billede dmcn Praktikant
02. maj 2002 - 16:28 #22
thomasjepsen : Det vil sige, at spørger skal fremsende databasen til alle der måtte ønske at se den. Dine andre kommentarer undlader jeg at kommentere.
02. maj 2002 - 17:34 #23
Jeg tror da også at Mhuus ville sende den til alle, som måtte bede om det.

Men lad det hele nu ligge.

(jeg acceptere, at du ikke kommenterer resten af mine bemærkninger ;o)