Avatar billede thinge Nybegynder
30. april 2002 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

J2ee vs java

Hvad er forskelle på J2ee og java. Gerne fordele og ulemper osv
Gerne links hvor der kan findes information
Avatar billede kama Nybegynder
30. april 2002 - 16:23 #1
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
30. april 2002 - 16:28 #2
Ikke sikkert du ved det så: JavaScript er ikke Java.

anayways..

J2EE er et framework til java, altså en slags overbyning. Det kræver at man bruger Java, så man kan ikke stille det op om hvilken der er bedst.

J2EE giver funktionalitet som der tit er brug for på servere, f.esk. at gøre objecter persistente(lagre dem på disk). Herudover bruger og samle J2EE en masse andre Java technologier som f.esk. servlet(til at lave hjemmesider), besked styring og en helt masse andet.

Da det fylder templigt meget og normalt kun bruges i forbindelse med servere, er der ingen grund til have det i standard java installationen.
Avatar billede disky Nybegynder
30. april 2002 - 16:55 #3
J2EE er en bunke klasser og interfaces oven på java,

De kan ikke sættes op imod hinanden da J2EE er 'Java Enterprise edition' Altså det er lavet i java
Avatar billede thinge Nybegynder
30. april 2002 - 17:02 #4
rent kode mæssigt, så er det bare java eller hvad??
Avatar billede disky Nybegynder
30. april 2002 - 17:03 #5
ja J2EE er ligesom meget som alt andet Java.
Avatar billede kresten Nybegynder
01. maj 2002 - 10:34 #6
Denne artikel forklarer det faktisk meget godt syntes jeg.

http://www.javaworld.com/javaworld/jw-12-2000/jw-1201-weblogic.html
Avatar billede thinge Nybegynder
01. maj 2002 - 12:54 #7
Tak for hjælpen
Point til lyhr007 og kresten