Avatar billede kazz Nybegynder
30. april 2002 - 13:16 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Maximize window!!!

Jeg skal bruge et script der når min indexside åbner initialiserer og maximerer vinduet til fullscreen. Hvordan kan dette gøres uden at åbne et nyt vindue???

Kazz
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2002 - 13:17 #1
Det kunne det i "gamle dage", men jeg mener understøttelsen er blever fjernet. I hvert fald på IE.
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:27 #2
Hej,

Du kan bruge:
<script language="JavaScript">
<!--
self.moveTo(0,0)
self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight)
//-->
</script>

Se i øvrigt:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=252

/peter
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2002 - 13:29 #3
pfp>> for det første maksimerer den ikke, for det andet er det netop det jeg mener Microsoft er ved at pille ud af deres browsere. Det virkede ikke i 5, men er kommet igen i sekseren. Men jeg tror at de er ved at pille det helt ud.
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:35 #4
Hvad mener du med at den ikke maksimerer? Den laver ikke fullscreen, men den skulle da gerne maksimere?
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2002 - 13:36 #5
Resizer den ikke bare vinduet til samme størrelse som skærmen?
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:39 #6
Er det ikke også det samme, som at maksimere? Nu skal jeg lige forstå en ting rigtigt, vil han have en funktion der svarer til at klikke på firkanten i højre hjørne af et vindue eller vil han have en funktion der svarer til at klikke F11 (i IE)??

/peter
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2002 - 13:40 #7
pfp>> Nej det er ikke de samme som at maksimere. Og nej, jeg snakker ikke om fullscreen, og det tror jeg heller ikke Kazz gør.
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2002 - 13:41 #8
Eller ved nærmere læsning. Jo det tror jeg han gør :D
Hmm... det findes der vel egentlig scripts der kan på nettet. Har hørt om dem men aldrig set dem (lyder som en dårlig gyser)
Avatar billede kazz Nybegynder
30. april 2002 - 14:24 #9
Hehe Ja Viper du har skam ret - det er fullscreen jeg skal bruge så gyseren ja - den er sikret - lol

Men hvis man tjekker script.dk så ligger der et lille script der pumper et nyt vindue op i fullscreen ved et klick - det er bare ikke holdbart, jeg skal simpelthen bruge noget der kan maximere til fullscreen i det vindue som url'en man indtaster bliver åbnet i - eller jeg skal bruge dette script som onload til at åbne et nyt vindue og efterfølgende et script som lukker mit parent window når den har åbnet det nye vindue

Hilsen Kazz
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 14:29 #10
Hmmm, kan det ikke lade sig gøre bare at indsætte det i Body onload?
Avatar billede kazz Nybegynder
30. april 2002 - 14:39 #11
Jo det kan man sagtens men som jeg skriver skal det gamle vindue så lukkes, for ikke at efterlade det første initialisering vindue - "det er med andre ord komplet ligegyldigt hvordan jeg gør det - også selvom det er at snyde - bare jeg opnår et resultat hvor der ikke står et åbent vindue tilbage - som hvis det havde maksimeret til fullscreen på onload"
Avatar billede knudgert Nybegynder
30. april 2002 - 15:13 #12
Du kan bruge flg, som faktisk burde forbydes, jeg ville blive sur, hvis jeg havnede på en sådan side.

<script type="text/javascript">
if(window.name!='KGE'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
window.close(); // lukker det oprindelige vindue
}
</script>

I enkelte browseropsætninger skulle man alligevel få dialogboksen med luk, men den kommer ikke i nogen af mine browsere.
Avatar billede kazz Nybegynder
30. april 2002 - 16:03 #13
Kunne man ikke gøre noget i denne retning???

function fullscreen() {
  newwin = window.open(self.location,'Welcome', 'fullscreen=yes,status=no,toolbar=no,location=yes,menu=no,resizeable=no scrollbar=no');
  load ("http://www.test.dk/html");
}

Det virker ikke helt, men det er jo også derfor at jeg er nødt til at spørge her på eksperten ;)
"jeg er nemlig totalt javascript newbie"

Kazz
Avatar billede Slater Ekspert
01. maj 2002 - 11:35 #14
Hmm... det har været ledt efter længe. Men jeg tror ikke det eksisterer. Jeg ringede faktisk engang til Microsoft for at få at vide om man kunne, men de forlangte 465(!!!!!) kroner bare for at svare på OM det kunne lade sig gøre og altså ikke hvordan. Sindssygt.

Men hvis du nogensinde har holdt PC-player kan du se at deres .exe fil åbner netop sådan et vindue, men dette kan selvfølgelig være noget API (ShellExecute) som kan hvad man ikke kan med script. Ved det ikke.
Avatar billede kazz Nybegynder
02. maj 2002 - 09:20 #15
Det kunne altså lade sig gøre...

Med en god hjælp fra jer alle og især Knudgerts eksempel var jeg istand til at strikke dette sammen:

<!--
if(window.name!='test'){
window.opener=self;
newwin=window.open(self.location.href='http://www.URL.dk/new_hp/indexm.html','test','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
window.close();
}
//-->

og efterfølgende for at vise goodwill overfor Knudgert en version der ikke lukker parent window: ;) lol
Så kan vi jo altid lige starte med at poppe et nyt vindue frem før vi bruger ovenstående - så history ikke går tabt, for jeg går ud fra at det er derfor at du Knudgert ikke bryder dig om tanken....

<!--
if(window.name!='test'){
newwin=window.open(self.location.href='http://www.marselis-marketing.dk/new_hp/indexm.html','test','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
}
//-->

Hilsen Kazz

Jeg deler pointene mellem jer således

pfp 10
Viperine 20
Knudgert 30
Avatar billede kazz Nybegynder
02. maj 2002 - 09:20 #16
Værsågod :)