Avatar billede wally Nybegynder
29. april 2002 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tapping i delphi?

Hvordan er det lige man "tapper" rundt i delphi?

Lad os sige jeg har en form, en webbrowser og 2 knapper. Når formen loader forbinder den til www.eksperten.dk og sætte focus på webbrowseren. Når jeg trykker på knap1 skal focus sættes på det store grafiske "E" oppen øverst i venstre hjørne og når jeg tykker igen skal den "tappe" en gang videre.

Når den kommer til et input felt skal jeg med knap2 kunne sætte noget data ind i feltet.... a la. active.form.field := 'noget';

Gør jeg mig forståelig?
Mvh W
Avatar billede cms Nybegynder
29. april 2002 - 17:07 #1
Hvorfor ikke blot sætte den til at skrive i et navngivet formfelt? Så skal du bare vide at feltet hedder 'loginname' i formen 'loginform' :-)
Avatar billede wally Nybegynder
29. april 2002 - 17:10 #2
how...?
Avatar billede cms Nybegynder
29. april 2002 - 17:11 #3
i knap2 skriver du:
WebBrowser1.OleObject.document.forms.search.q.value := 'Hejsa!';

dette vil få den til at skrive Hejsa i søgefeltet :))
Avatar billede wally Nybegynder
29. april 2002 - 18:15 #4
thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you! thank you!  :))))

p.s lav et svar!
Avatar billede cms Nybegynder
29. april 2002 - 20:54 #5
*LOL* Dejligt at se en glad spørger :))