Avatar billede theill Nybegynder
28. april 2002 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjaelp til regulaert udtryk

Hvad er den hurtigste (og bedste) maade at finde tekst i flg. tekst:

  <a href="/author.php?id=123"><b>Peter Theill</b></a><br>
  <span class=author>This is an author and blablabla</span>
  <a href="/download.php?id=123">Download Files</a><br>
  <br>
  <a href="/author.php?id=51"><b>Peter Theill 2</b></a><br>
  <span class=author>This is an author and blablabla and two</span>
  <a href="/download.php?id=51">Download Files</a><br>
  <br>
  <a href="/author.php?id=5232"><b>Peter Theill 3</b></a><br>
  <span class=author>This is an author and blablabla and three</span>
  <a href="/download.php?id=5232">Download Files</a><br>

Jeg oensker ligeledes at opnaa at jeg kan aendre lidt i ovenstaaende (fx indsaette et ekstra mellemrum mellem '</b>' og '</a>' tags eller lign. Jeg regner med at bruge preg_match_all -- hvilket regulaert udtryk skal jeg bruge for ovenstaaende tekst hvis jeg oensker at mit 'matches' array skal indeholde author-link, navn, beskrivelse samt download-link paa en author?
Avatar billede theill Nybegynder
28. april 2002 - 17:34 #1
(preg_match_all er en PHP funktion)
Avatar billede morw Nybegynder
28. april 2002 - 18:21 #2
<?php

$contents = '<a href="/author.php?id=123"><b>Peter Theill</b></a><br>
  <span class=author>This is an author and blablabla</span>
  <a href="/download.php?id=123">Download Files</a><br>
  <br>
  <a href="/author.php?id=51"><b>Peter Theill 2</b></a><br>
  <span class=author>This is an author and blablabla and two</span>
  <a href="/download.php?id=51">Download Files</a><br>
  <br>
  <a href="/author.php?id=5232"><b>Peter Theill 3</b></a><br>
  <span class=author>This is an author and blablabla and three</span>
  <a href="/download.php?id=5232">Download Files</a><br>';

$pat = "/<a href=\"(.*)\"><b>(.*)<\/b>.*=author>(.*)<\/span>.*<a href=\"(.*)\">(.*)<\/a>/ismU";

preg_match_all($pat, $contents, $out, PREG_SET_ORDER);

print_r($out);

?>
Avatar billede theill Nybegynder
28. april 2002 - 20:16 #3
Perfekt -- det var specielt 'U' modifieren jeg havde problemer med.
Avatar billede morw Nybegynder
28. april 2002 - 20:54 #4
Ja det er jo lige det om den skal være grådig eller ej ;-D