Avatar billede malte Nybegynder
28. april 2002 - 10:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny programmør

Hej jeg har nu kommet her et stykke tid og har fået meget hjælp af mange mennesker.
Jeg har tænkt mig at lære lidt mere målrettet at lave .asp eller .aspx programmering.
Mit spørgsmål er:
Hvilken editor er den bedste?
Hvilket programmeringssprog skal jeg satse på?
Hvor lang tid tager det at blive en "haj" :-) ?
Avatar billede mjl Nybegynder
28. april 2002 - 10:12 #1
PHP - haj på nogle måneder...
Avatar billede mjl Nybegynder
28. april 2002 - 10:12 #2
Og brug HomeSite som editor...
Avatar billede malte Nybegynder
28. april 2002 - 10:15 #3
Hvorfor PHP ?
Avatar billede dnz Nybegynder
28. april 2002 - 10:17 #4
Du skal lave .NET (.aspx) med Visual Studio .NET.  Det er efter min mening fremtidens (i hvertfald den nærmeste fremtids) værktøj til weborienteret programmering.
Du skal bruge VB eller C# afhængig af hvad du kan i forvejen.
Det med hajen kan jeg ikke svare på, men jeg vil da anbefale en uddannelse som datamatiker eller datalog eller sådan noget...
Avatar billede mjl Nybegynder
28. april 2002 - 10:17 #5
Meget nemmere end ASP - og så er det gratis....ligeledes de programmer man plejer at bruge sammen med PHP (Apache og MySQL) og så er det hele hamrende stabilt.

Personligt forstod jeg ikke meget ASP, men efter PHP går det meget bedre - jeg bruger det nu rigtigt meget, og finder det LOGISK!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
28. april 2002 - 10:18 #6
Hvis du vil være go hurtigt - så er mit klare svar: PHP
Avatar billede malte Nybegynder
28. april 2002 - 10:20 #7
Visual studio .net arcitect... Kan den bruges?
Avatar billede mjl Nybegynder
28. april 2002 - 10:37 #8
;O)
Avatar billede malte Nybegynder
28. april 2002 - 10:43 #9
Hvad kan aspx som php ikke kan ??
Avatar billede mjl Nybegynder
28. april 2002 - 10:46 #10
Nok ingenting....
Avatar billede dnz Nybegynder
28. april 2002 - 14:10 #11
Du kan bruge Visual Studio .NET i hvilken som helst version. Sørg blot for at det ikke er en beta udgave, du får fat i. VS er ikke let tilgængeligt,  men når du får det lært, er det et meget effektivt værktøj. Der findes mig bekendt ikke lige så gode udviklingsmiljøer til php (og hvad der ellers findes af server-frameworks).
Avatar billede mjl Nybegynder
12. maj 2002 - 16:41 #12
Noget nyt?
Avatar billede malte Nybegynder
07. december 2002 - 20:28 #13
?