Avatar billede webwally Nybegynder
25. april 2002 - 22:09 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af internet i LAN

Hej

Jeg har 3 computere, og en ADSL forbindelse. Den ene computer er 'server'. Den kører Windows XP, den har jeg sat 2 netkort i. Den ene netledning går over i uplink-porten i switchen. Den anden ledning går over til mit ADSL-modem.

De 2 sidste computere er så sat i den switch.

Jeg kan fint logge på nettet med Windows XP-'serveren, men hvordan får jeg de to andre computere til at finde internettet igennem uplink-porten?

Bare spørg hvis I ikke helt forstår det ;-)
Avatar billede webwally Nybegynder
25. april 2002 - 22:09 #1
Og alle 3 computere kører Windows XP!
Avatar billede misteryman666 Nybegynder
25. april 2002 - 22:12 #2
har du tjecket at begge kort køre som de skal? Husk at skrive dns adr. også.. Det havde jeg slev probs med, men efter at have skrevet både dns og gateway, så virker det perfekt.
Avatar billede webwally Nybegynder
25. april 2002 - 22:13 #3
misteryman666: Altså skal jeg skrive gateway og DNS på serveren?
Avatar billede webwally Nybegynder
25. april 2002 - 22:13 #4
og hvor finder jeg min gateway? På mine inet papirer står der kun DNS.
Avatar billede misteryman666 Nybegynder
25. april 2002 - 22:15 #5
du skal skrive gateway'en til din server og dns'en til dit adsl.
Avatar billede misteryman666 Nybegynder
25. april 2002 - 22:16 #7
fang mig på icq-nummer 96319181
Avatar billede webwally Nybegynder
25. april 2002 - 22:17 #8
Ok, bare lige så jeg forstår det helt korrekt, er ikke så meget inde i det ;-)

1) Hvordan finder jeg gatewayen til serveren?

2) På hvilken computer skal jeg skrive DNS'en til mit ADSL? Klienterne eller serveren?
Avatar billede resten Nybegynder
25. april 2002 - 22:19 #9
Alle løsninger skal være tilgendlige for os alle :-)
Avatar billede misteryman666 Nybegynder
25. april 2002 - 22:19 #10
gatewayen er den ip-adr. din server har. det ip-nummer skriver du som gateway på dine to andre computere

  Og dns'en skal du skrive på alle sammen.
Avatar billede webwally Nybegynder
25. april 2002 - 22:28 #11
ok... men jeg har jo to "Lan forbindelse" liggende under Netværksforbindelser... (altså et for hver af mine netkort), men hvordan finder jeg ud af hvilket af dem jeg skal brugte til at skrive DNS ind på? Og hvilket en af dem bruger jeg til at give min computer en IP?
Avatar billede misteryman666 Nybegynder
25. april 2002 - 22:30 #12
Køre lan forbindelserne som de skal, eller er det kun internet delen der kikser? Prøv fra de to andre computere og se om de kan pinge din server..:Men har du ikke icq??
Avatar billede webwally Nybegynder
25. april 2002 - 22:31 #13
Hm... jeg skal lige installere ICQ så... 2 sek.
Avatar billede misteryman666 Nybegynder
25. april 2002 - 22:32 #14
oki mit nummer står længre op her