Avatar billede youcom.dk Nybegynder
24. april 2002 - 11:36 Der er 16 kommentarer

Fjernadgang til Enterprice manager

Hej.
Jeg har ikke meget kendskab til MSsql, og er løbet ind i et problem.
Serveren er en webserver(Alle porte forwardet ind til serveren), og jeg har pt ikke sat noget filter op i firewallen, så firewallen er ikke problemet.
Jeg kan ikke forbinde mig til SQL-serveren udefra (remote) til sql-serveren.
Er der en der ligger inde med en checkliste eller kan nævne de trin der skal til før man an connecte udefra
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 11:44 #1
kan du forbinde til sqlserveren med fx. asp eller er det kun med em der er problemere?
Avatar billede rou Nybegynder
24. april 2002 - 11:45 #2
Nu skriver du TIL enterprise manager, i din titel. Det kan man ikke.

Mener du ikke fra?
Altså, at bruge din EM til at administrere en remote SQL server?
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 11:49 #3
jeg kan forbinde til andre sqlservere herfra igennem EM, og med asp (server=204.18.XX.XX)
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
24. april 2002 - 12:07 #4
"Altså, at bruge din EM til at administrere en remote SQL server"
Ja :-)

Og jeg mente "MED" i overskriften, hvilket nogle allerede har regnet ud.

SQL serveren fungere fint, og alle dokumenter vises fint. Det er bare hjemmefra at webdesigneren ikke kan connecte
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 12:12 #5
kan du forbinde til sqlserveren med fx. asp eller er det kun med em der er problemere
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 12:14 #6
"udefra"
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 12:15 #7
er han koblet op med modem?
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
24. april 2002 - 12:25 #8
JA.. ALT i SQL serveren kører.. læs det jeg skrev ;-) og ALLE dokumenter vises korrekt, men jag kan ikke forbinde mig fra webmasteren hjemmepc  (adsl hvor ALT er lukket op for så det er heller ikke et firewall problem der) Via. Enterprice manager til sqlserveren der ligger på den nye webserver. Igen, det er ikke et firewall routing problem, da der er lukket op og forwardet alle steder.. det er et konfigurations spørgsmål på enterprice manager og sql serveren...
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 12:31 #9
webmaster pc'en skal have installeret EM ?
er det ikke installerert?
mener at det er client tools (fra sqlserver cd'en)
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
24. april 2002 - 12:35 #10
EM er installeret. har jeg allerede skrevet en gang ;-)

"forbinde mig fra webmasteren hjemmepc  Via. Enterprice manager til sqlserveren der ligger på den nye webserver"
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 12:49 #11
rolig nu :)

under connectionproperties det er vel sat til sqlserver authentication?

har du prøvet at connectet fra webmaster pc'en til sqlserveren (igennem webmaster pc'ens webserver (med fx asp (det har du stadig ikke svaret på :))))
Avatar billede hy Nybegynder
26. april 2002 - 07:36 #12
Avatar billede stoffer Nybegynder
30. april 2002 - 15:56 #13
Jeg har haft problemer med at forbinde fra en EM2000 til
SQL server 7.0

Der kunne jeg kun forbinde via Query Analyzeren. Har du prøvet dette?
Avatar billede tmceu Praktikant
10. maj 2002 - 01:02 #14
Du har ikke skrevet noget om hvilke konkrete fejlmeldinger du får, så der er mange mulige årsager ?

Det kunne være noget med Authentication mode. SQL Server kan anvende enten Windows eller Windows and SQL Server authentication (sidstnævnte benæves ofte mixed mode). Hvis SQL Serveren i EM på remote PC'en er registreret med SQL Server authentication og dette ikke er valgt på serveren, burde du få en fejlmeddelelse der siger noget i retning af "...not associated with a trusted connection". Hvis den er registreret med Windows authentication og remote PC'en ikke er logget på serveren/samme domæne som SQL Serveren, vil du også have et problem.

Og selv om du skriver at alt er åbent i begge ender, bør du kontrollere om port 1433 er åben (dette er default for SQL Server). Du skriver ikke hvilken ADSL udbyder der anvendes eller om der anvendes proxy, men dette kunne være et problem: At ADSL forbindelsen evt. går gennem en proxy server, der ikke tillader trafik på denne port.

Hvis intet af dette hjælper, venligst beskriv de konkrete fejl, så er det meget nemmere at hjælpe dig :-)
Avatar billede tmceu Praktikant
10. maj 2002 - 01:10 #15
Kom også lige i tanke om at serveren kunne være startet i single user mode, men den er så simpel at den vel er udelukket...
Avatar billede danielfrost Nybegynder
14. maj 2002 - 13:12 #16
Hej drenge!

Hvis du har så mange problmer med at køre Enterprise Manager hvorfor installere du så bare ikke Terminal Services på serveren og så er den skid slået også er der fuld adgang til hele serveren!

Hvis du ikke vil dette, så skal du som prøve at lave om i din "Registration" af serveren i din Enterprise Manager, du skal sørge for at lade SQL serveren holde styr på dine brugeroplysninger, pga. sikkerhed!

men prøv lige at smide en terminal service på serveren..det er fanme det bedste altså, hvis du ikke lam få din Enterprise Manager til at virke!

/Daniel