Avatar billede jalaboo Nybegynder
23. april 2002 - 18:22 Der er 5 kommentarer

kill process som har kørt i mere end 100 min

hvordan laver jeg et script, som dræber alle httpd som har kørt længere end 100 minutter?
Avatar billede bromer Nybegynder
23. april 2002 - 18:56 #1
Bumbumm.... du laver et script der fanger alle httpd'er.. splitter informationen du får.. du ved så hvilken kollonne tiden er i.. hvis den er over 100 minutter finder du pid'et og dræber dette... og så sætter du contab til at køre scriptet hver 5 minut eller noget...

/Rune
Avatar billede jalaboo Nybegynder
23. april 2002 - 19:00 #2
helt enig, men jeg kan kun skrive php scripts, og ville derfor høre om der var nogle der kunne skrive ovenstående script.
Avatar billede bromer Nybegynder
23. april 2002 - 19:01 #3
Jeg kan godt skrive et lille perl script til dig, hvis du ikke selv har lyst til at lave scriptet..

/Rune
Avatar billede jalaboo Nybegynder
23. april 2002 - 19:08 #4
jeg har skam lyst, men mangler evnen :) jeg ville være dig meget taknemmelig for det script, og ville givet lære meget af det.
Jeg bruger en standard RedHat 7.1. Kan den køre Perl? Jeg har ikke selv installeret det.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
23. april 2002 - 20:54 #5
Perl er vist installeret som standard i de fleste Linux/UNIX distributioner.

Vil gerne se scriptet når det er færdigt .. sidder og tænker lidt på at lære Perl så alt ville hjælpe ;)