Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 15:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm

Hej Eksperter!!
Nå jeg sider og arbejdet på min computer med dette hardware og Windows Xp Proff.
450 Amd k6-2
Asus P5A Motherboad
448 MB ram
Matrox G450 DH 16 MB grafikkor

Ja, så sker det ofte at der kommer blå skærm, det er i sær hvis jeg høre lidt musik sammen tid med at jeg arbejder med et andet program. Jeg fatter det ikke. det er på de sidste 30 dages tid at den er begyndt på det. er der nogle der har en ide? jeg selv har tænkt på om det kan være for lidt power til maskinen????
Håber på hjælp!
Avatar billede blackbyte Nybegynder
23. april 2002 - 15:29 #1
Sikker på din maskine bli'r kølet nok ned..?
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 15:38 #2
Ja det tror jeg.
jeg var lige inde i biosen og se ,
CPU ca 35-37 grader
Motherboad 26 grader

men jeg så også at cpufan hoppet utroligt meget!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 15:38 #3
har du installeret noget fornyligt?

hvor stor er din powersupply?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 15:41 #4
hov forresten, vi har en Asus P5A her, den går ALDRIG ned med en blå skærm.
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 15:43 #5
Jeg har ikke installet noget nyt hardware for nyligt.
Power hmm det er en Aopen kasse, og der står output 235 W
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 15:44 #6
det er min kones PC og den har en PS på 250 Watt

Den pc kan aldrig blive varm, umuligt, du har en anden fejl!
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 15:47 #7
Hmm, det eneste jeg kan komme på er at mit grafikkort er med to udgange og den til tv virker ikke som den skal. men det kan da ikke gøre noget? eller?....
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 15:49 #8
det kan selvfølgelig være at din PS svigter, men det hører til sjældenhederne.

Du kan starte med at gå i Start/Kør og skrive sfc /scannow, sæt din XP-CD i drevet og trykke på Enter, der går en ½ times tid hvor dine evt. korrupte systemfiler udskiftes med de originale.

Komandoen ødelægger ikke noget i din computer, men har der været uoriginale systemfiler inde kan det være dem der forårsager den blå skærm.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 15:50 #9
dit grafikkort tror jeg ikke på kan gøre det, men man skal aldrig sige aldrig ;o)
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 15:55 #10
Ok, jeg prøver med sfc /scannow jeg vender tilbage

og tak ind til nu
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 15:56 #11
hvis det ikke hjælper kan du prøve denne kur

en repair gennemføres på flg. måde;

Boot på din CD, spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt installationen, herefter kommer næste tilbud om repair, denne gang trykker du på tasten R og følger trop indtil du igen kan starte Windows.

Husk ved WinXP at have Cd-nøglen klar!

Denne form for Repair ødelægger ikke noget ved din opsætning eller hvordan skrivebordet ser ud, alt ved det gamle, men forhåbentlig med en velfungerende Windows uden BSOD ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 16:11 #12
har du den nyeste biosopgradering?
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 16:59 #13
JA, jeg har den nyeste bios. det er en beta vertion
jeg har lige prøvet med sfc /scannow
nu vil jeg arbejde lidt med computeren og se om det har hjulpet
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 17:36 #14
godt, hvordan lukker du din computer ned?

her trykker vi på afbryderen og så lukker den stille og roligt programmerne og lukker ned.
kan du det?
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 17:48 #15
Jeg bruger luk computeren. men den kan ikke slukke computeren selv. jeg skal selv trykke på power. Den kunne da jeg brugte Windows Me. men ikke i XP. sådan er det nu engang....
Nå, men, det ser ud til at den virker fint!!! men jeg venter lige lidt længere!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 18:08 #16
ja, ok, men jeg har løsningen på dit slukke problem, så hvis du er interesseret kan du få opskriften af mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 18:08 #17
jeg behøver vel ikke at sige at jeg selv har brugt løsningen ;o)
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 18:10 #18
JA tak den vil jeg da gerne have , havd "koster" den ? 100 point vil jeg da gerne give dig
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 18:53 #19
nej nej, det er rigeligt med 100 ;o)

etablering af autosluk på en Asus P5A gennemføres på flg. måde;

Boot på din CD,når du ser Tryk på F6 for at installere RAID osv... - her skal du i stedet trykke på F5 og

holder den nede til du ser en lsite, brug piltasten til du ser noget i stil med Computer with ACPI, tryk Enter

for at vælge denne.

Fortsæt installationen og spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt installationen,

herefter kommer næste tilbud om repair, denne gang trykker du på tasten R og følger trop indtil du igen kan

starte Windows.

Denne form for Repair ødelægger ikke noget ved din opsætning eller hvordan skrivebordet ser ud, alt ved det

gamle, men forhåbentlig med en velfungerende Windows uden BSOD ;o)

Det skulle så være muligt at slukke computeren med afbryderen, lige som det er muligt at starte computeren med en af tasterne - f.eks. mellemrumstasten.

retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 18:55 #20
textombrydningen snød mig!
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 21:15 #21
Hej Retaxes tak for din hjælp. det ser ud til at min computer ikke kender blå skærm mere :-) Ang. auto sluk, jeg ser på den i morgen
Takker mange gange
Avatar billede djcuper Nybegynder
23. april 2002 - 21:19 #22
Hvordan får du dine point? jeg ved ikke hvordan jeg skal give dem til dig
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 22:08 #23
jeg har skam fået pointene som jeg siger tak for ;o)

www.fotx.net/retaxes