Avatar billede a_s_k Nybegynder
21. april 2002 - 00:06 Der er 9 kommentarer

Im fucked. HD

OK..

Jeg havde WinXp inde på computeren. Jeg prøvede at DLe Partition Magic 7, og lave 2 partitioner til Linux. En extended og en swap. Da jeg så reb00tede begyndte den at lave noget, men da den nåede til 25% døde den, og eg prøvede at restarte. Så ville computeren slet ikke starte :(

Nu har jeg rpøvet at Fdiske den over Win98 CDen, men den kan KUN finde 10 GB HD, alt det andet er HELT væk. Hvordan finder jeg det???

PLZ HJÆLP MIG!!!!!!
Avatar billede vesperillo Nybegynder
21. april 2002 - 00:13 #1
Har du ikke lavet Rescue Disketter med PM7?
Avatar billede a_s_k Nybegynder
21. april 2002 - 00:15 #2
NEJ :(
Ved det var dumt, men jeg tænkte jeg ikke fik brug for dem.. Jaja (jeg er en skovl)!
Avatar billede the_collector Novice
21. april 2002 - 00:17 #3
Har du skrevet noget inde fra Windows fdisk. I så fald kan du ikke genoprette din harddisk med standardværktøjer. Værktøjer som PM og lignende er tikkende bomber at bruge, går noget galt undervejs med computeren, kan de have lavet så meget rav i den at genopretning kun kan foretages hos specialfirmaer, der kræver en mindre formue for at genskabe data (større 4 cifret eller 5 cifret beløb).
Avatar billede a_s_k Nybegynder
21. april 2002 - 00:18 #4
FUUUUUUUUUUUCK.DK!
Avatar billede -simon- Nybegynder
21. april 2002 - 00:20 #5
det er vel fordi de andre partentioner køre ntfs, boot med xp-cd'en og del harddisken op med den (er en option i installationen)
Avatar billede the_collector Novice
21. april 2002 - 00:25 #6
Har du mere end 10 GB hd. Hvis Win 98 så kun kan finde 10 GB, så er det sikkert fordi XP'en har kørt med NTFS. Så kan Win 98 ikke rigtigt finde ud af det med resten af disken (den kender kun FAT og FAT32).
Avatar billede the_collector Novice
21. april 2002 - 00:26 #7
Selvfølgelig kan du så finde resten af HD fra din XP-cd, data vil dog sandsynligvis være ikke tilgængelige, og det er det der koster de mange penge, at få genskabt dem.
Avatar billede proximus86 Nybegynder
21. april 2002 - 00:50 #8
Ehh har du prøvet og installere win 98 igen? for så kan du jo bare lave dine drev om til FAT32 igen!
Avatar billede staticj Nybegynder
24. april 2002 - 13:08 #9
her er en link til et program der hedder delpart. det køres fra en diskette og kan slette partitioner af alle as alle slags (inkl. ext, fat og ntfs).
ftp://ftp.microsoft.com/bussys/winnt/winnt-public/reskit/nt31/i386/reskit.exe

hvis du skal genskabe data skal bruge et program der hedder powerquest lost&found. det er et ældre program men det kan findes på nettet. dette program kan finde filer på en hd uden et gyldigt filsystem. det reddede 99% af mine filer da min hd crashede sidste år.