Avatar billede unique Nybegynder
20. april 2002 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DVD drev hvilket er bedst ??

Har bestemt, at anskaffe mig et DVD drev.
Men hvilket er bedst?
Har i forvejen SCSI160 HD, SCSI brænder og SCSI CDROM drev. Er SCSI DVD drev ok? de er jo kun på 10speed!!, hvor de fleste IDE DVD drev er på 16speed.

Avatar billede doek Nybegynder
20. april 2002 - 20:56 #1
10 speed er vel fint sålænge du kun skal se film, jeg mener hvad betyder 16 speed hvis man vil nyde en film?
Avatar billede unique Nybegynder
20. april 2002 - 21:44 #2
Har hørt om drev, som larmer meget(pioneer) og drev som har problemer, med at afspille nogle bestemte film(Toshiba)
Kunne engentlig gødt tænke mig et Pioneer drev,som nogle påstår larmer helt vildt, men har lige investeret mange penge i støjdælmpende hardware/materialer til min computer.
Har ikke hørt/læst noget om, hvor mange db Pioneer´s drev "larmer" med. Måske der er nogen som kender Pioneer´s drev ?? larmer de virkelig ??
Avatar billede pentium4 Juniormester
21. april 2002 - 03:39 #3
Jeg har et Pioneer DVD-Drev (DvD-115)og det larmer da ikke mere end andre drev som jeg har hørt. Der er kommet en ny model DvD-116, men den kender jeg ikke rigtigt, men den er vel lige så god/bedre end den "gamle".
Der er også 16 speed. Jeg havde en gand et Toshiba CD-rom drev og det gik i stykker dagen efter garantien udløb, så det mærke skal jeg ikke have mere.
Hvis du vil have det i SCSI, koster det ca. det dobbelte af et alm. i følge www.edbpriser.dk og så skulle det kun være Pioneer og Toshiba som laver dem.