Avatar billede chrlyck Nybegynder
18. april 2002 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekststørrelse

Hej alle!

Det jeg skal bruge er en lille kode (helst MEGET simpel) med et link man kan klikke på for at Explorer gør det der svarer til at man trykker "Vis > Tekststørrelse > Mindst" og så et der kører den anden vej "Vis > Tekststørrelse > Mellem".

Kan det overhovedet lade sig gøre?
På forhånd mange tak!
/Chr.
Avatar billede j0ker Nybegynder
18. april 2002 - 16:52 #1
Hold [ctrl] tasten inde og køre op/ned med dit mousewheel.
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2002 - 16:54 #2
det kan lade sig gøre hvis du arbejde med stylesheets og laver 3-4 forskellige der svarer til hver sin tekststørrelse
Avatar billede hexo Nybegynder
18. april 2002 - 16:57 #3
dunno men vis jeg læser rigtigt søger du den her kode til at gøre din text mindre og støre..?

<font size="1">din text</font>
vil tror det er det du mener eller hvad..?
alt du skal ændre er 1 til det tal du ønsker !
og din text !

du kan os gøre det sådan her :
<h1> - største !
<h5> - mindste !

gør os din text støre..men vis jeg var dig ville jeg ikke bruge den "<h*ting*> der..da den er mest til overskrift..

/hexo - www.cade.dk
Avatar billede chrlyck Nybegynder
18. april 2002 - 17:03 #4
Nej, det var ikke det hexo, det er fordi jeg har en ret stor skrifttype, og det ser sygt ud i 800x600 hvilket nok vil trække pænt meget ned i karakteren, så ville jeg lave et link så man hvis man kørte i 800x600 kunne klikke for at lave skrifttypen mindre og så for også lige kunne få den tilbage igen, fremfor man skulle op i "Vis" og klikke rundt.

Til keysersoze, jeg vil ikke gøre så meget ud af det... Desuden _kan_ jeg nok heller ikke... :D

j0ker... Giv mig lige lidt tid, det lyder ret smart, så er det nok også derfor jeg nogle gange har ændret skriftstørrelsen uden at opdage det... Det er jo så bare bittert hvis brugeren ikke har mousewheel...
Avatar billede chrlyck Nybegynder
18. april 2002 - 17:08 #5
Btw. Nu når jeg har "fat" i jer kan jeg så ikke få jer til at sige mig om man kan lave links for at trykke "esc" plus hvad der ny er der står i "opdater" linket (det er vist java... right?)
Avatar billede kimiwan Nybegynder
18. april 2002 - 17:22 #6
gør det med stylesheets som keysersoze sagde.. og angiv font-size i % i stedet for i px or pt
Avatar billede chrlyck Nybegynder
18. april 2002 - 17:26 #7
Som jeg sagde så ved jeg max ingenting om ss... Jeg snupper j0kers metode...