17. april 2002 - 21:56Der er
78 kommentarer og 5 løsninger
Godt webhotel?
Jeg skal have oprettet et domæne..og gerne med tilhørene webhotel..med omkring 50 mb harddisk eller lign og fri trafik. Det skal hverken understøte php eller andet fint. Er der nogen der kan anbefale et sted?
http://www.struer.net/ af erfaring har de ikke så meget teknisk viden (spurgte om det var muligt at få ændred serverne så man kunne bruge SubDomæner. Den reagerde kun på www. og uden www - fik at vide jeg kunne lege en programnør for 150,- kr timeen) :) ).
Men ellers er oppetiden god, og der er valuta for pengene.
Derudover, så har jeg snakket med en hel del personer på IRC, der kun har haft problemer med web-sale.dk (og ja, de har faktisk alle været kunder hos dem - eller har forsøgt at blive kunder hos dem). Den generelle holdning er, at det er en host man skal holde sig fra. Som forklaret i tidligere spørgsmål, så har jeg også selv haft mindre positive oplevelser med web-sale.dk. Faktisk kan de fleste af dem læses i 92815. ®azzer® var ham jeg havde webhotellet sammen med.
x-gate.dk: Og du tror ikke at nogle andre EVER har haft problemer ? For noget tid siden fuckede Jeppo.Net op i deres mailserver så jeg fik mails der ikke var sendt til mig .. og mistede sikkert også et par stykker.
ljweb havde nogle vigtige firma mails ude med koncept ideer som højst sandsynligt også er havnet hos en forkert modtager.
Men fordi man fucker up en eller to gange, skal man vel ikke stemples for life ?
Og Jeppo.net har endda været i branchen i lang tid før det skete... sååe .. og Struer.net .. don't EVEN get me started .. tdaugaard.dk lå der før jeg flyttede det til Cliche .. (hvor jeg også har novaishot.dk, phpdk.dk, fejl.com og et til jeg ik kan hvad er ...)
I starten kunne jeg hos Struer.net få adgang til *alt* med FSO i ASP... deres support var elendig og de 4 subdomæner jeg bestilte for 2 år siden blev aldrig oprettet ....
Nedetid ? Det har alle ... 99,9% oppetid ? In your dreams ... Jeg er ved at lave et program til at teste servere (forsøge FTP, HTTP, MySQL, POP3 og SMTP connections .. ikke bare PING ..) og når det er færdigt vil jeg prøve med lidt forskelligt og se hvor meget nedetid og hvor høje response times de forskellige har.
Resultaterne holder jeg dog for mig selv indtil videre :)
Og hvad bygger du så din mening om cliche's professionalisme på? Deres problemer? Jamen, så er hverken struer.net, jeppo.net, web-sale.dk eller for den sags skyld teledanmark professionelle. Eller bygger ud det på deres priser, som du gav udtryk for i et andet spørgsmål? At nogen har besluttet at give de andre hosts lidt konkurrence betyder altså, at de er uprofessionelle? Eller, bygger du det på deres måde at behandle dit køb af webhotel hos dem? Nåeh nej, du har jo aldrig rent faktisk købt noget hos cliche.
x-gate.dk : Havde i en periode 3 - 4 domains hos dem. Det var også derfor vi kunne tjekke at ALLE brugere rent faktisk havde adgang til HELE FTP-serveren, samt at ALLE kunne slette så meget de lystede hos alle de andre brugere.
jeg mener at deres priser ikke er et godt grundlag... og som du selv skriver i spm. 92815 " pris og kvalitet hænger sammen" hvordan kan du så stå og anbefale www.cliche.dk...
x-gate.dk: Bevis det! 99,9¤'s garanteret oppetid tillader dem at være nede 8,58 timer om året (365 dage).
Der er hardware opgradering, linie opgradering. Så ryger der en router, et netkort .. en disk crasher, man skal evt. have nyt serverskab, ens linieudbyder har et problem = giver dig nedetid. Teledanmark får gravet et fiber kabel over = nedetid.
Tror du selv på at ALT den kan holdes inden for 8,5 time om året ? Eller er det 8,5 time pr. server ?
Jeg har fået et lille indblik i cliche's forretningsplan, og derfor anbefaler jeg dem. Der er en grund til at de kan sælge til så lave priser uden at gå på kompromis med kvaliteten.
x-gate: Hvad DU *mener* kommer ikke sagen ved. Hvorvidt Cliche's priser kan holde i længden ved kun de og what the hell do you care ?
Hvis ikke du kan lide lugten i bageriet kan du jo gå et andet sted hen ? Ingen grund til at hænge folk ud for noget du ikke aner en skid om andet end at du har læst, hørt, set osv. Når du ikke selv har oplevet noget, så synes jeg du skal klappe i :)
x-gate.dk: Nej, nemlig ikke. Du har LÆST at de garanterer 99,9%'s oppetid .. men aner intet om om det holder IRL.
Cliche garanterer 99,7%'s oppetid hvilket efter min egen mening er mere realistisk .. det er 1,095 dag om året (26,28 timer). Over dobbelt så lang tid som web-sale.dk og alle de andre "99,%'s hosts" ..
invisibleman >> der er ikke noget forkert i det jeg gør... og ja jeg tager mig af deres priser... for jeg kan ikke få dem til at hænge sammen.. hvad nu hvis der opstår problemer har de de penge der skal til... eller vil det blive som freepaq... og det jeg har læst er noget som andre har oplevet..!
Forresten gravede TeleDanmark da et kabel over så sent som i mandags. Det gav ca. 4 timers nedetid på praktisk talt alle større linier i hele Danmark. Selv Sektornet (der vist har linier hos UUNet eller lign.) var totalt dødt. Altså har web-sale 4,58 timers nedetid tilbage til resten af året.
"og det jeg har læst er noget som andre har oplevet..!" : Nej - det du har læst er noget andre siger de har oplevet. Du ved ikke om de referer historien korrekt, eller om de overdriver fordi de, i et sekunds vrede, ikke helt kan styre sig. Nope, jeg vil ikke komme nærmere ind på deres forretningsplan, nej, Palle er ikke ejer af web-sale, og mht. dine udregninger, så vil jeg gætte på at du har sådan ca. 20 ubekendte i din ligning - ubekendte, der udgør sådan ca. hovedparten af udregningen, og som du så må gætte dig frem til.
men lav mig bare sige det sådan... jeg tror ikke på deres idé... det er godt de skaber konkurrence, men jeg mener ikke man skal gå så langt ned i pris... og derved gider jeg ikke at diskutere dette spm. mere det giver ingen mening...
n0rmality >> vil du ikke lige give mig de domænenavne som du havde problemer med hos web-sale
x-gate.dk: Nej, intet .. du må samle al den information du lyster :)
FreePAQ *er* og bliver noget lort. Det ved alle .. det er practically 'common knowledge' .. men fordi Cliche er billige behøver det vel ikke være noget lort ?
En af de større hosts (Azero eller deromkring) kan ikke tage Cliche seriøst siger de (ikke offentligt .. inside info :D) .. netop pga. priserne.. hvilke jeg selv synes er *lidt* for lave ... men nu ejer jeg ikke firmaet sååe :)
Når det er dyrt beklager vi os .. og når det er billigt beklager "vi" (læs: bl.a. dig) "os" også ... hvad er der galt her !?
Thomas : Så er det godt jeg har screenshottet endnu (eller screenshottene, vi tog af alle berørte kunders mapper). Skal nok lige modde det lidt og uploade det, så x-gate.dk kan få sit bevis.
Jeg har dækket "lidt" af billederne, da de indeholder personlige informationer som jeg helst ikke vil have ud, men ellers burde de tale deres tydelige sprog.
Jeg kan sige at vi har kunder som har en negativ holdning til os som cliche, azero, scannet m.f. Men sådan vil det altid være.
Jeg tror ikke der findes et webhotel som ikke har mindst en kunde der kan sige noget negativt om dem, men så længe der er flest posetive så vil jeg mene at webhotellet er sundt.
Det er gældende for os som for de før nævnte.
Alle kan finde fejl ved et webhotel, men sålænge at webhotellet får rettet disse fejl så snart de høre om den, så kan man ikke gøre det. n0rmality glemte vist at sige at der gik ikke mange timer fra den fejl blev kendt af os til den var rettet.
Men ellers kan jeg kun beklage at n0rmality har så mange dårlige oplevelser hos os, men ved at han da stadigvæk ligger med nogle ting hos os. Så helt dårlige kan vi vel ikke være.
invisibleman> Der tog du fejl. Jeg siger ikke at hverken n0rmality eller andre udtaler sig ukorrekt fordi de siger noget negativt, det vil man altid kunne finde om enhver virksomhed.
Alle kan finde fejl ved et webhotel, men sålænge at webhotellet får rettet disse fejl så snart de høre om den, så kan man ikke gøre andet. n0rmality glemte vist at sige at der gik ikke mange timer fra den fejl blev kendt af os til den var rettet.
bacardil : Og du glemte vist at sige, at det tog mig og Rasmus henved 3 timer at overbevise dig om, at du skulle lukke FTP-serveren ned indtil din medarbejder kom på arbejde og kunne rette fejlen. Det hele startede omkring kl. 1 lørdag nat, kl. 4 lukkede Palle serveren, og kl. 11 dagen efter havde vi igen adgang.
bacardil : Jeg ved bare, at det meste af det danske net var lammet grundet kabelskiftningen, deriblandt også Sektornet, som så vidt jeg er oplyst har linie hos UUNet - som Jer. Dog har jeg intet andet bevis for det. :)
n0rmality> Nej, det glemte jeg ikke at sige, vi rettet fejlen som jeg har skrevet og det ellers kan jeg ikke huske denne sag ned i små detaljer, men tror nu ikke at den var der kl. 11 dagen efter.
Jeg kan huske at fejlen blev rettet hurtigt også var den sag ude af verden bare ikke for n0rmality og rasmus, men det er så jeres sag at i ønsker at bruge denne sag gang på gang.
n0rmality> Jeg ved at vi ikke var nede mandag, men ved at der var en del der havde problemer.. Men mindst ligeså mange gik fri.
Mit indlæg var bare at fortælle at alle har fejl og kan få "mere eller indre utilfredse kunder" som dig og rasmus åbenbart er overfor web-sale.dk.
Det var ikke for at redde denne fejl i land, det var en fejl som var der, men som jeg altid har sagt, så må disse fejl ikke opstår, men gør de det alligevel, så skal det rettet også videre.
Sålænage man ikke bare sletter mail fra kunder der har bemærket noget, men undersøger det og det kan tage tid og det siger du at det gjore dengang. Så kan man jo ikke gøre meget mere.
Det med at regnskabet er for medarbejdere only passer ikke helt. SÅ vidt jeg husker er Cliche.dk et A/S og derfor har alle aktionærer og mulige aktionærer mulighed for at se deres regnskab for at beslutte om de vil bruge deres penge på aktier i Cliche.dk. Og angående budgetter, alle der er i bestyrelsen (og alle aktionærer)i CLiche.dk, har krav på at se et budget for det næste år for at se om det er noget de vilstå bag eller ej.
Hvis man behandlede sit valg af webhotel lidt professionelt, så behøver man ikke være en haj i økonomistyring for at se at cliche I/S ikke er langsigtet strategisk forsvarligt. Der er masser af cashflow, men dækningsbidraget må være ynkeligt.
Det er simpelthen ikke på sigt rentabelt, hvis du som bruger forlanger god service i form at proffesionelt mandskab og hurtige svartider, og få hoteller på samme server.
Jeg tror at Cliche I/S (som heller ikke har værdier nok i selskabet for at kalde sig ApS) har forsøgt at få en masse brugere hurtigt ved at tilbyde lav pris. På et tidspunkt bliver de nødt til at hæve prisen, og jeg tror ikke umiddelbart kunderne er loyale nok til at blive der når prisen matcher markedets seriøse aktører.
Hvis jeg ikke svarer på en evt. kommentar er det fordi jeg tit ikke får e-mails fra eksperten.
æøøhhh...jo....sikken en vældig situation. Vi kan vel godt blive enige om, at man får det man betaler for. Er der nogen der kender til www.azero.dk ?. De er billige. Hva kan det iøvrigt være at nogle steder koster et domæne snart 400,-kr og andre steder koster det knapt 100,-kr ...et domæne er vel et domæne
jeg havde engang Azero.dk og jeg smuttede fordi de ikke kunne leverer nogle socket connections. Ellers var jeg fint tilfreds med dem. Nu kan de iøvrigt også godt leverer disse connections.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.