Avatar billede sorenolesen Nybegynder
16. april 2002 - 21:07 Der er 9 kommentarer

Opbygning

Hvordan er den bedste måde at opbygge et site på ?
Altså seperer i alt php i filer, og poster til dem fra en .htm fil og redirecter dem igen..
eller kører i bare derudad med php koden

eller har i andre og bedre måder ?
Avatar billede well_r Nybegynder
16. april 2002 - 21:09 #1
jeg gør det med php :)
nogle gange har jeg et design som jeg så loader en masse php stykker ind i :D
Avatar billede aggemammen Nybegynder
16. april 2002 - 21:09 #2
Personligt inkluderer jeg alt indhold i en index.php-fil.

Således bliver adresserne fx

http://prut.tis/?side=hej

så inkluderer php "hej.inc" fra en mappe og viser den inde i layoutet
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
16. april 2002 - 21:12 #3
DEt kan man jo også kalde en form for html (jaja) men mener f.eks. når i indsætter data fra en form i DB'en... går i det i sammen fil, eller køre i den i dens egen fil og så redirecter eller ?
Avatar billede aggemammen Nybegynder
16. april 2002 - 21:44 #4
Hvis der skal være en speciel bekræftelsesside, fx "tak for dit svar!" så laver jeg en speciel side, mens, hvis den skal gå tilbage til den oprindelige side igen, så laver jeg det i samme fil.
Avatar billede bromer Nybegynder
17. april 2002 - 09:05 #5
Jeg synes også det kan være en fordel at krypterer dit argument i uri'en. På den måde kan du sende en reference i uri'en uden at brugeren egentlig ved, hvad der står. Dette har været en fordel hos mig, fordi jeg har lavet sites, hvor folk skulle igennem en række procedyrer, og det var derfor ikke heldigt, hvis man kunne hoppe direkte til en side ved at angive referencen. Men hvis du lige er begyndt er det nok en smule overkill :)

/Rune
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
17. april 2002 - 09:09 #6
Har programmeret i lang tid. men undre mig bare over, om jeg opbygger scripsne rigtigt
Avatar billede gid4u Nybegynder
18. april 2002 - 07:50 #7
Jeg er afgrænser min kode meget ved kun at have business logic i mine php filer/classer. Al output laver jeg via XML/XSLT.
Udover at man ikke får rodet PHP koden sammen med html outputtet er det meget nemmere at skifte en XSL fil ud og dermed få mulighed for at supportere f.eks. en PDA eller en WAP mobil, med den samme business logic.

Håber det kan bruges.
Avatar billede sorenolesen Nybegynder
18. april 2002 - 07:53 #8
Kan du komme nærmere på hvordan dette laves, da det faktisk lyder ret smart
Avatar billede raffar Juniormester
13. april 2003 - 03:35 #9
Fik du svar ...