Avatar billede kaim Nybegynder
16. april 2002 - 11:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win2000 "BDC" for NT

Hej,

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få en Win2000 server til at være "BDC" for en NT PDC uden at installerer Active Directory. Det jeg er ude efter er at få alle mine brugere over på den her 2000 server men jeg ikke så vild med at opdaterer til Active Dir.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. april 2002 - 11:54 #1
Jeg er nødt til at spørge... hvorfor er du ikke vild med at opdatere til AD? - det er jo netop en af de store gevinster du får ved at skifte til Windows 2000 server :)
Avatar billede kaim Nybegynder
16. april 2002 - 12:04 #2
Ja, men jeg er lidt bange for hvilken andre problemer der vil komme i den forbindelse, og det kører jo fint i øjeblikket. Men det kan være at jeg bliver nød til at bide i det sure æble og gøre det. Men det eneste jeg skal bruge der til er at validerer dennne 2000 server op imod en Unix passwd-fil, således at denne 2000box bliver administreret igennem en Unix-box, så 2000boxen bare er en raid til Unix boxen.
Avatar billede rsj1962 Nybegynder
16. april 2002 - 12:38 #3
Begrebet PDC og BDC er relateret til Windows NT, og findes ikke i Windows 2000 - her hedder det "bare" en DC (Domain Controller). (Taget frit efter Regnar Ingversens glimrende bog "Avanceret Windows 2000 Netværk)
Avatar billede mcp Nybegynder
16. april 2002 - 16:09 #4
Hej Kaim!

Hvis du ender med at opdatere dit domæne til Windows 2000, skal du for en sikkerheds skyld gøre det som herunder beskrevet...!

1- Lave først en clean NT BDC installation og promote denne til PDC
2- Fjern og din gamle PDC fra netværket og Gem end til at alt køre OK
3- Når alt køre 100% lave du en Clean W2K server install af på den gamle PDC

trust me.! MCSE 2000
Avatar billede nielsvp Nybegynder
26. april 2002 - 00:48 #5
Det er korrekt, man bør installere serveren som bdc, promote den og tage sin eksisterende pdc af netværket, for derefter at sin nye pdc og opgradere den, så kan man derefter installere 2000 på den "gamle" pdc og replikere directory daten over. Det ville måske være en ide at ominstallere den nt pdc man opgraderede til 2000 da de opgraderede installationer gør hen og bliver ret langsomme med tiden. Ihvertfald efter hvad jeg har erfaret.