Avatar billede hermandsen Juniormester
15. april 2002 - 14:46 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Program til orientering om nye indlæg i spørgsmål

Davs!

Vi har i spørgsmålet: http://www.eksperten.dk/spm/198004 diskuteret lidt om hvad der kunne holde uønskede brugere ude fra Eksperten. Der nåede vi så over på et anden punkt med en ide om at lave et program til information om når der er kommet nye indlæg i de spørgsmål man deltager i.

Ide:
Et program som ligger nede i tray'en. Hvis der så er et nyt indlæg i et af de spørgsmål man deltager i, eller hvis der er blevet oprettet et nyt spørgsmål indenfor katagorier man abonnerer på, så vil et vindue poppe op og fortælle at bruger x har oprettet spørgsmålet y i kategori z. Eller at spørgsmålet x er blevet kommenteret af y.

Er det eventuelt en ide der kan bringes videre, eller er det mislykket forsøg der er prøvet før?

Venligst

Hermandsen
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
15. april 2002 - 15:02 #1
Det syndes jeg fame der er en OK ide..........

nu er jeg flitig bruger af E* og af og til er det iriterne at bliver floodet med mail fordi man snakker med i et populært spm
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. april 2002 - 15:05 #2
Takker for støtten, men der skal sikkert en programmør på sagen som helst er Admin eller CoAdmin... Eksperten skal jo nok også sættes op til det på en eller anden måde...
Avatar billede ice Nybegynder
15. april 2002 - 15:31 #3
Det er en god idé og de folk der bruger eksperten meget, vil glæde sig over dette program. Vi er dog nødt til at have den "gamle" mailrobot også, da det ikke er alle der vil have nye programmer i deres tray!!

God ide Jesper!!
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. april 2002 - 16:59 #4
Ja selvfølgelig skal det gamle mail-system også være tilgængeligt, men kan man ikke vælge om man vil have det ene eller det andet, eller måske begge dele... Indstillinger er der vel nok af...

Lige nu skal vi vel egentlig bare høre om Admin er med på ideen...

Hvor var du henne til teknologi i dag, ice? ADSL er ikke en undskyldning for at blive hjemme! *host host* (jeg skulle vist nødig snakke! ;))
Avatar billede ultik Nybegynder
15. april 2002 - 17:11 #5
jeg skal godt nok vist heller ikke snakke så højt om den sag, men jeg kan da lige nævne at jeg klart holder på at programmet skal portes til *nix systemer hvis det skal laves :)

You with me ice? ;)
Avatar billede elv Nybegynder
15. april 2002 - 17:11 #6
Fin ide! Gider heller ikke modtage alle de mails.... :)

Elv
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
15. april 2002 - 19:37 #7
ice: ja eller der køre andet OS
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. april 2002 - 08:42 #8
Jeg har tidligere talt med Jacob admin om en klient folk kunne have liggende i nede i hjørnet - Idéen er der stadig, men der er en hel del opgaver der er igang med at blive løst først. Co-admin systemet forbedres og Eksperten Pro kodes.

I sidste ende vil det nok blive en service for Eksperten Pro brugere og nej jeg ved endnu ikke hvornår den version kommer :))

/Nikolaj/coAdmin
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. april 2002 - 09:41 #9
>>nikolajdu
Takker for det!
Hvad er Eksperten Pro? Noget SharksForum-agtigt, eller hvad? Mener bestemt ikke jeg har hørt om det før... Har du evt. et link til en forklaring eller noget?

//hermandsen
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
16. april 2002 - 15:21 #10
ja jeg ville da igrunde også gerne høre noget mere om det pro noget.
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
16. april 2002 - 15:23 #11
Ja jeg villde da igrunden også gerne hør noget mere om hvad det er for noget....

Musen
Avatar billede admin Novice
19. april 2002 - 13:24 #12
En sådan klient ville være genialt. Hvis nogen ville hjælpe med at bygge denne, ville jeg være meget taknemmelig!

Jeg er p.t. igang med Pro, som jeg for længst burde have informeret om. Men tiden har ikke været til det; Sorry. Jeg håber at have information klar i næste uge.
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. april 2002 - 15:17 #13
Jeg har sendt spørgmålet videre til programmørene.
http://www.eksperten.dk/spm/200479

Håber det er okay, og ikke opfattes som at oprette det samme spørgsmål flere gange. Det er udelukkende for at få fat på de brugere der kan lave den færdige klient!
Avatar billede scz Nybegynder
11. maj 2002 - 23:45 #14
ik for at starte en flamewar on me, men kunne man ikke lave det i ngt java sjov? så ville det jo kunne køre på alle computer med java support?
og så kan vi linux users jo altid lave en console version af det senerhen -:)
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. maj 2002 - 23:49 #15
Jooooh... Der var ikke så mange der reagerede på det link jeg gav, men der var en der kom med et foreslag at starte med at lave den til en platform... F.eks. windows eller Linux... Så det er spørgsmålet om man ikke i stedet burde sende det videre til Delphi-folket eller C++-folket...

Java-ideen er god, men tror gerne folk vil have en selvstændig applikation kørende, men det er så hvad jeg tror...
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. maj 2002 - 23:53 #16
>>admin
Er der et eksisterende server-program til opgaven, eller skal det også laves? Kunne godt være at mail-serveren bare skulle modifiseres lidt... :)

Nå, men hvad siger du scz? Skal den sendes videre til en bestemt gruppe? Jeg har heller ikke lyst til at oprette spørgsmålet to gange, da dette jo strider mod ekspertens regeler!

Hvad siger du admin? Må jeg oprette spørgsmålet i en anden kategori, eller er det lettere at flytte det eller hvordan?
Avatar billede ultik Nybegynder
12. maj 2002 - 11:36 #17
>>hermandsen
nu kan java jo også godt køres som selvstændige applikationer... om det kan kommunikere med f.eks. win32 api'en og derved lægge sig ned i systemets tray, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, men det burde være muligt somehow. Dette er også et af problemerne når det skal bygges videre... jeg er f.eks. ikke sikker på at X-serveren understøtter en tray, og i så fald vil der skulle laves seperate versioner til KDE-folket, GNOME-folket, WindowMaker-folket osv. Medmindre altså man er heldig at de allesammen følger en eller anden standard, hvilket *nix-systemer jo har en ganske positiv tendens til at gøre...
Avatar billede scz Nybegynder
12. maj 2002 - 12:01 #18
Well, jeg vil sige at det bedste nok vil være at smide den i programmering generelt, så kan folk jo altid, selv finde udaf hvad det skal prgs i -:)
Avatar billede hermandsen Juniormester
12. maj 2002 - 12:46 #19
>>scz
Det er gjort, http://www.eksperten.dk/spm/200479 , men der stiller sig op og siger: "Hey, den vil jeg da gerne lave!"

Om det bliver i Java, Delphi, C++, VB eller hvad det bliver, det er jeg lidt ligeglad med (okay, måske ikke VB :)). Programmet skal bare helst kunne køre på mere end en platform, det er jeg enig med ultik i! Jeg tror faktisk Java ville være en god ide! Hvad med server?

>>admin
Hvilket OS bruger Eksperten? Jeg tror nemlig ikke det ville være smart at lave serveren i Java, da det sikkert ville blive ret langsomt!
Avatar billede fcs Novice
12. maj 2002 - 14:25 #20
Admin er på ferie i øjeblikket, men send en mail til inf@eksperten.dk og fortæl om disse spørgsmål. Gør ham opmærksom på hvad I har ideer om og så kontakter han jer sikkert - han har dog meget travlt i øjeblikket og far  sikkert endnu mere travlt her efter ferien ;-)

Mvh.

FCS / Coadmin