Avatar billede pizzaking Nybegynder
15. april 2002 - 08:21 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

dos cmd ....

Er der en mulighed for at (direkte i kommandoen) at sige ja til at formatere et drev?
eks. format d: /yes ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. april 2002 - 08:23 #1
det lyder som om du er ved at lave en virus??
Avatar billede robotten Praktikant
15. april 2002 - 08:25 #2
Det kan man godt, noget med /y et sted i kommandoen.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
15. april 2002 - 08:36 #3
metal_hansen >> En virus ???
Kunne det ikke tænkes at man bare ville lave en automatiseret format rutine ?
Avatar billede krukken Juniormester
15. april 2002 - 08:37 #4
Ja, deter der hvis du starter op fra en windowsstartdisk! Du kan lave en i win95/98! Du har også mulighed for at lave en ma-dos disk i xp, som du kan bruge! Hvis du booter fra denne disk, vil det være muligt!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. april 2002 - 08:39 #5
bobbedude >> jo - det har man jo også så tit brug for ;0)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
15. april 2002 - 08:46 #6
det kommer an på hvor meget man fumler rundt med sit windows. Experimenter man meget så kan det være meget snilt lige at kunne sætte sit system hurtigt op igen. Men man kunne jo selfølig bruge ghost.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. april 2002 - 10:22 #7
man skal i så fald være meget opmærksom på hvad man siger /y til.

Forestil jer at C:-drevet er i NTFS, D:-drevet er i FAT-format, når så man booter på en diskette og den peger på C:-drevet, der i virkeligheden er D:-drevet, så er det goodbye til alle de data, programmer og hvad der ellers måtte ligge på D:

Bootdisken kan ikke se NTFS format!
Avatar billede bobbedude Nybegynder
15. april 2002 - 10:32 #8
Hehe yep retaxes >> jeg har prøvet nøjagtig det du beskriver, det sgu ikke så sjovt *lol* men jeg lærte da lidt om Fat og Ntfs
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. april 2002 - 10:44 #9
og da det er en erfaring, må jeg indrømme at jeg har gjort det samme.

Så når jeg finder Fdisk frem tænker jeg mig meeeegggeeettt længe om ;o)
Avatar billede pizzaking Nybegynder
15. april 2002 - 13:21 #10
ok, jeg vil prøve med /y, når jeg kommer i nærheden af den comp, jeg vil teste på ...
Avatar billede pizzaking Nybegynder
15. april 2002 - 13:23 #11
forresten er det ikke til en virus, men til en bootcd, hvor jeg vil ha' et menupunkt der hedder Format C: ... men jeg tester det nok ikk lige på mit systemdrev, hvis det skulle virke...hehe...
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. april 2002 - 14:31 #12
prøv lige om den bootcd kan læse NTFS, det er jeg lige ved at tro!
Avatar billede pizzaking Nybegynder
16. april 2002 - 08:01 #13
direkte fra en cmd prompt i win2k kunne jeg ikke formatere et drev med /y ... jeg har ikke lige prøvet med en win9x bootdisk ... jeg ku ikk lige finde min win98 cd, hehe
Avatar billede robotten Praktikant
06. juni 2002 - 12:56 #14
Noget der har hjulpet?
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 10:28 #15