Avatar billede ThomasK Nybegynder
14. april 2002 - 22:19 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Kode på mappe..

jeg har en enkel mappe jeg gerne vil holde privat med en kode... kan det lade sig gøre???
Avatar billede guddo Nybegynder
14. april 2002 - 22:23 #1
Nej ikke hvis du mener at der fx. er 2 brugere ved din comp, u har porno i den ene og det må din far ikke se... kan du ikke!
Men hvis du deler den til at LAN kan du godt!
Håber det var svar nok!
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 22:25 #2
Hvis du vil have det helt privat vil jeg anbefale at du henter PGP krypterings program som er freeware...

Men ellers kan du encrypte i Xp ved at tage properties og vælge avanceret...

ZeiDjon
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 22:26 #3
Glemte at notere det som et svar...

ZeiDjon
Avatar billede ThomasK Nybegynder
14. april 2002 - 22:27 #4
jeg er den eneste bruger på min hjemme computer
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. april 2002 - 22:28 #5
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. april 2002 - 22:29 #6
sorry - det virker vist ikke i xp :0(
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 22:31 #7
Hvis du har Windows Xp pro.(jeg ved ikke om man kan i Home Edition) så kan du hvis du har valgt at lade dit drev være Ntfs(det kan converteres uden tab af data) så kan du vælge properties og avanceret og der kan du vælge at encrypte det...

ZeiDjon
Avatar billede guddo Nybegynder
14. april 2002 - 22:35 #8
Det kan man ikke! Som jeg sagde i starten...
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 22:44 #9
Jeg vil dog mene at man kan encrypte det i xp pro.. men man intaster koden når man logger på som bruger(og ikke når man prøver at åbne mappen) og så har man adgang til de mapper man skal bruge.. men hvis en anden person logger på har han/hun ikke adgang til filerne/mappen... men administrator kan til enhver tid gå ind og tage ejerskab af filerne/mapperne...

ZeiDjon
Avatar billede hindu Nybegynder
14. april 2002 - 23:02 #10
Man kan åbne xp brugeres mapper ved at sætte security til 0 i regedit

Svag sikkerhed
Avatar billede ThomasK Nybegynder
14. april 2002 - 23:08 #11
findes der ikke et program imod det??
Avatar billede hindu Nybegynder
14. april 2002 - 23:13 #12
Ved det ikke...
Men man kan jo spærre regedit...
Avatar billede zeidjon Nybegynder
14. april 2002 - 23:17 #13
Hvis du vil have det helt privat vil jeg anbefale at du henter PGP krypterings program som er freeware...
Avatar billede rexisgod Nybegynder
15. april 2002 - 10:20 #14
Du kan ikke sætte koder på mapper i XP, men du kan bestemme hvem der må se ind i en mappe og hvad de må lave i mappen.
Avatar billede boner Nybegynder
15. april 2002 - 11:19 #15
virker PGP også til 98, ME og 2000 ?
Avatar billede semir Nybegynder
15. april 2002 - 15:44 #16
ja, det kan lade sig gøre !!!

Du skal lave en lile java script /

Åbn den mappe du gerne vil ... højre klik og vælg "Tilpas denne mappe"/næste, Næste, og så kommer du hvor du kan vælge "jeg vil redigere denne mappe/skabelon"

/nu får du html, fil hvor du kan lave det ting du vil!!! :)

og lige under <script language="JavaScript"> tilføj denne script

var pass = prompt("Enter the password")
if(pass != "password")
{window.location="C:"}

så skulle det være der.... :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. april 2002 - 01:13 #17
semir >> hvor skriver man hvad koden skal være??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. april 2002 - 01:18 #18
ok - jeg har fundet ud af det :0) takker - fedt script :0)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
17. april 2002 - 16:58 #19
semir... Hvor gør jeg dette.. der er ikke noget der hedder deth her.. du får 200 p. hvis du kan guide mig igemmen...
Avatar billede rexisgod Nybegynder
18. april 2002 - 09:06 #20
HINDU - !!!!!

Kan du give mig hele pathen til hvor man skal rette i regedit for at sætte security tilbage......Som du skrev tidligere

"Man kan åbne xp brugeres mapper ved at sætte security til 0 i regedit

Svag sikkerhed"

På forhånd TAK
Avatar billede rexisgod Nybegynder
18. april 2002 - 12:36 #21
Semir - !

Jeg kan ikke se denne mulighed i XP Pro (er det muligt), altså muligheden for at lave sit eget mappe "template", jeg kan "customize" min folder, men jeg kan ikke se hvor jeg skulle ændre/oprette et "template" henne. Hvis man kan gider du så lige fortælle det ?
Tak på forhånd Lars
Avatar billede Hitman Praktikant
19. april 2002 - 12:08 #22
guddo >>> lad være med at sige at det ikke kan lade sig gøre!!!!

theshadowdk>>>> Selvfølgelig kan det lade sig gøre, jeg bruget selv et program, som kan det, og meget mere til.
Det fylder kun lidt over 1 MB.'
Programmet hedder appstraka og kan hentes her >>> http://www.pcworld.com/downloads/file_download/0,fid,7455,fileidx,1,00.asp

Det er desuden meget nemt at bruge :O)
Hvis du ellers skal have hjælp til at bruge programmet, så kan du bare skrive...

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede ThomasK Nybegynder
26. april 2002 - 11:26 #23
hitman>> Hvis jeg har en mappe som hedder D:\billedere\venner

Hvordan sætter jeg så kode på den med det program??
Avatar billede ThomasK Nybegynder
03. juni 2002 - 17:37 #24
Desværre ingen hjælp her!
Avatar billede semir Nybegynder
03. juni 2002 - 20:09 #25
>>>>>>>Sorry jeg var væk......

/ja, hvor svært kan det være.... / det er desværre ikke muligt at redigere i Windows XP skabeloner kun i Windows 2000

som jeg skrev første gang...

Åbn den mappe du gerne vil redigere i (lave password til)... højre klik og vælg "Tilpas denne mappe"/klik næste og Næste, og så kommer du hvor du kan vælge "jeg vil redigere denne mappe/skabelon"
/nu får du html fil hvor du kan lave java script og meget mere!!! :)

og lige under <script language="JavaScript"> tilføj denne script

var pass = prompt("Enter the password")
if(pass != "password")
{window.location="C:"}

så skulle det være der.... :).... men HUSK kun til Windows 2000 skabeloner!!!

mvh/Semir
Avatar billede rexisgod Nybegynder
04. juni 2002 - 08:52 #26
Semir: Nu r det jo XP vi snakker om, men det er da fedt at man kan i Win2k......Mvh Lars