Avatar billede sakki Nybegynder
14. april 2002 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et drev i stedet for to

I min explorer findes der både et C og et D-drev. Hvordan kan jeg fjerne mit D-drev, så kun C-drevet findes. Jeg er træt af at have to drev.
Avatar billede elkrog Nybegynder
14. april 2002 - 21:06 #1
Du kan bruge fdisk (dos) til at ændre dine drev, men så mister du alle data der er på harddisken.
Partition Magic kan vist ændre på drev uden data går tabt, men det program koster penge.
Avatar billede sakki Nybegynder
14. april 2002 - 21:22 #2
Tak for responsen elkrog. Jeg er lidt uerfaren på området. Jeg skal alligevel til at opgradere mit styresystem, så det gør ikke så meget at ting går tabt. Hvordan nøjagtig skal jeg slette det ene drev - altså D-drevet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2002 - 21:32 #3
du skal slette begge dine drev og oprette eet stort drev... :)
Avatar billede sakki Nybegynder
14. april 2002 - 21:33 #4
Og hvordan er det lige jeg gør det nemmest?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. april 2002 - 21:36 #5
sakki >> du har vel ikke 2 harddiske?? for så kan du godt glemme det ;)
Avatar billede sakki Nybegynder
14. april 2002 - 21:38 #6
Nej, jeg har kun 1 harddisk.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. april 2002 - 21:40 #7
ok - så skal du starte op på en startdiskette, og når du kommer ind i dos skriver du fdisk - så kan du oprette partitioner/slette etc!
men husk lige: ALT på disken blir slettet!
Avatar billede sakki Nybegynder
14. april 2002 - 21:42 #8
Jeg forsøger! Hvis ikke i hører fra mig igen, så er det fordi det hele er brudt ned ... :0). Tak for hjælpen..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. april 2002 - 21:43 #9
men hvor stor er disken??
Jeg synes da det er en fordel at have et c:drev, hvor styresystem og programmer ligger, og som man kan formatere, hvis windows fucker op!
Og så har man stadig sit D:drev, hvor man kan beholde sine ting, selvom man formaterer c:

men det må du sæføli selv om :0)